Allerbeste browser gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Ik heb even rondgekeken op de Helpmij, maar zo te zien is er nog geen recent topic met een discussie over goed, beter, best v.w.b. webbrowsers.
Nu Microsoft gedwongen wordt om tussen nu en juni iedere user een scherm voor te leggen met daarin de mogelijkheid om van browser te switchen, is het misschien wel een aardig idee om dit topic te gebruiken om meningen / ervaringen uit te wisselen zodat mensen die van huis uit altijd (en alleen) maar IE hebben gebruikt, te wijzen op de voor -en nadelen van de diverse browsers.

Wie biedt............?

Ik ben en blijf een FireFox fan (tot het tegendeel bewezen is...)

Voordelen in MIJN ogen:

- open source, dus gratis
- redelijk veilig
- groot bedienings-gemak
- duidelijke GUI
- veel add-ons beschikbaar
- wordt volop ontwikkeld
- behoorlijk snel

Moeilijk, is voor 'n groot deel 'n kwestie van voorkeur, denk ik.
IE 8 vind ik liederlijk traag. Maar ik ben ook wat bevooroordeeld, geef ik direct toe, omdat ook IE 8 nog steeds 'n sta-in-de-weg is bij 't maken van sites.

Google Chrome is heel snel, maar ik ben niet zo gelukkig met alles wat Google over je te weten komt.

Opera is snel en heeft 'n ongelooflijk handige manier om te navigeren met behulp van de Shift+pijltje. Kun je navigeren in álle richtingen. Ideaal voor mensen die de muis niet kunnen/willen gebruiken.

Safari ken ik alleen op Windows, vind ik eigenlijk nergens echt in uitblinken.

Voor mij blijft het toch Firefox vanwege alle extensies (uitbreidingen) die je erin kunt stoppen. En ook omdat 't open source is en de enige browser is waar geen groot commercieel bedrijf achter zit.

Ik speel even advocaat van de duivel (voor lezers die alleen IE kennen).

Naar het schijnt lopen mijn Windows updates en mogelijk ook belangrijk, updates van 'derden' niet meer automatisch binnen als ik IE niet meer gebruik? Wat nu............?

Jawel hoor, die updates lopen nog gewoon binnen. Je verwijdert IE niet, want dat zit ingebakken in Windows. Je gaat alleen 'n andere browser gebruiken, meer niet.
Althans: als je automatische updates aan hebt staan, en dat zal bij de meeste 'gewone' gebruikers zo zijn.
En zelfs als je met de hand via IE updates wilt installeren kan dat nog, want je kunt IE nog gewoon gebruiken, het is alleen niet meer je standaardbrowser.

Ik ben een verstokte Firefox user..:) Persoonlijk vind ik het de beste Browser. Wat Opera betreft, die gebruik ik nu ook regelmatig, hij is snel, en de toegevoegde mail opties zijn ace!!! Alleen met de Security schijnt het nog wel eens the haperen...Dus Firefox...!!:thumb:

Zelf ben ik fan van Google Chrome. Vooral vanwege de eenvoudige interface en het feit dat het super snel is.
Firefox is inhoudelijk uitstekend en de uitbreidingen zijn zeker een plus. Echter start het veel en veel te traag op.
IE is snel, maar vind ik te 'bulky'. Daarnaast wil MS nog wel eens standaarden bedenken of naast zich neerleggen.

Interessant, hierboven las ik dat IE liederlijk traag is en jij schrijft nu dat IE snel is. Da's hetzelfde als het verschil tussen wit en zwart.

Wat is het nu, wit, zwart of grijs?

Google Chrome is de snelste ja, maar de Security van deze browser is crappy...Same als IE trouwens, die is zo lek als een mandje..

Laatst bewerkt:
Net even zelf daar de benchmark gedraaid

FireFox is op mijn systeem (E4600, 9500GT, 4gb ram) nog sneller dan IE8 in een systeem met b.v.
Intel Core i7-920 Processor
AMD Phenom II X4 940

Zelf ben ik fan van Google Chrome. Vooral vanwege de eenvoudige interface en het feit dat het super snel is.
Firefox is inhoudelijk uitstekend en de uitbreidingen zijn zeker een plus. Echter start het veel en veel te traag op.
IE is snel, maar vind ik te 'bulky'. Daarnaast wil MS nog wel eens standaarden bedenken of naast zich neerleggen.

Dat is vreemd, Firefox springt er zo in als ik de icon aanklik...no problems with the speed...:)

IE 8 liederlijk traag of snel? Daar zijn heel verschillende verhalen over in omloop volgens mij, Bij mij is IE 8 liederlijk traag. Bij het opstarten en elke keer als ik 'n nieuwe site open. Toen ik IE 8 net installeerde, was hij ook supertraag. Daarom heb ik toen de 'verboden sites' uit het register verwijderd. Daarna was IE 8 normaal, wat tempo betreft.
Inmiddels zijn die verboden sites weer aangevuld door Microsoft en SpywareBlaster, neem ik aan.
Maar 't kan me niet zoveel schelen, want ik gebruik het alleen om sites die ik maak te testen. Bovendien vertik ik het om 'n stuk beveiliging uit Windows te halen (SpywareBlaster werkt voor meer browsers), wat nog werkte bij IE 7, alleen omdat IE 8 'n bug op dit terrein bevat.
Maar dit zou wel een van de oorzaken van het verschil in snelheid kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Hier wel een aardig overzichtje van de diverse snelheden:

http://service.futuremark.com/peacekeeper/browserStatistics.action
Dat ding test alleen maar hoe snel een browser is met javascript. Dat is wel belangrijk, maar het internet bestaat uit meer.

Bovendien gaat het bij het kiezen van een browser niet alleen om de pure laadsnelheid. Dingen als mouse gestures en een interface die je naar je hand kan zetten maken het surfen ook een stuk prettiger (vind ik dan, dat verschilt natuurlijk per persoon). Persoonlijk hou ik het bij Opera omdat, naast dat de nieuwste versie erg snel is, het een goede balans biedt. Aan de ene kant is het programma flexibel genoeg dat je het ding kunt personaliseren (kun je met IE en Safari wel vergeten (Chrome wet ik niet zeker)). Terwijl er aan de andere kant wel zoveel functionaliteit is ingebouwd dat ik niet een dozijn extensies hoeft te installeren voordat ik er blij mee ben (een irritante eigenschap van Firefox).

Ok, Opera is geen open source, dat is waar, maar op zichzelf hoeft dat geen nadeel te zijn. Het bedrijf promoot en houdt zich aan open standaarden en dat is goed genoeg voor mij.

Oké dan.
Firefox of Opera.
Nog andere meelezers met voor en / of nadelen voor deze 2 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan