Allerlei BSOD's bij XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Ik heb een laptop die erg traag werd. Er verschenen blauwe schermen met allerlei meldingen over systeemfout. Op het moment dat ik de reep geheugen van 1 GB eruit had gehaald startte hij weer op. Ik heb een systeemherstel gedaan.
Ik kreeg een melding over onvoldoende virtueel geheugen. Ik heb als test de andere reep geheugen er ook uitgehaald en er weer ingedaan. Toen ging het systeem rekenen en startte niet meer op. Wat moet ik nu doen? Ik stuur foto's mee waarop het bericht wel te lezen moet zijn.
Afb013.jpgAfb012.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop e/o pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst)

Laatst bewerkt:
Laptop Packard Bell MZ 35-001 5 jr oud
Windows XP SP3
3 wk geleden werd de boel enorm traag en begon een fenomeen dat ik blauwe schermen kreeg, die verdwenen toen ik een reep geheugen van 1 GB (die ik zelf had geplaatst) eruit had gehaald.
Er bleef nog een reepje zitten van 256 MB.

Toen dus alles hersteld naar fabrieksinstellingen.
76 updates etc en de boel werkte, maar erg traag.

Ik kreeg gisteren tijdens het draaien van de website www.interngeheugen.com (om te scannen en te zien welk type geheugen erinzat) melding dat virtueel geheugen te klein was en windows heeft dat vergroot.
Ik heb gisteren even het reepje geheugen van 256 MB eruit gehaald om te zien of er nog wat gebeurde, maar er gebeurde helemaal niets. Laptop startte niet meer op.
Reepje er weer in en er verschenen allerlei snel voorbijschietende witte letters.

Toen kreeg ik de laptop niet meer aan de praat.

Ik heb geprobeerd in de veilige modus te komen: lukt niet
Kan wel in de bios komen, maar alles eindigt in dezelfde melding: blauw scherm en foutmelding

Laatst bewerkt:
Wat zou kunnen is dat de CMOS-batterij (op 't moederbord) leeg is e/o bijna leeg is waardoor de instellingen niet meer vastgehouden worden. Kijk daar eens naar.

ik heb gevonden dat het een knoopcelletje moet zijn
maar ik weet niet hoe ik de laptop moet openmaken

Goeie vraag, bij een laptop ligt dat ietsjes lastiger dan bij een desktop. Het komt er op neer dat je je laptop open moet maken en op zoek gaan naar die knoopcelbatterij.
Edit: je hebt hem toch al opengehad voor je geheugen eruit te halen?
Op het moment dat ik de reep geheugen van 1 GB eruit had gehaald startte hij weer op.

Laatst bewerkt:
...elders op dit forum vind ik terug dat het verwijderen van de cmos batterij niet slim is
ik kan hem ook niet vinden in de beschrijving, wel bij andere packard bell laptop
Wie weet wat te doen?

ik kan het niet meer vinden. maar had te maken met dat daarna allerlei zaken niet meer goed werkten.
afijn. ik kan het knoopcelletje niet vinden en de laptop krijg ik niet open...

Als je de CMOS-batterij eruithaalt reset je het Bios naar standaardinstellingen, dat dan allerlei dingen niet goed werken is flauwekul je zal dan hoogstens een paar instellingen moeten aanpassen.
Maar daar ben je nu niet mee geholpen. Ik ga eens kijken of jouw model een batterij heeft want er zijn idd oudere modellen die dit niet hebben.

Jammer genoeg kan ik in de handleiding niets specifieks vinden, hij is n.l. te algemeen. Er staat wel dat sommige modellen kunnen verschillen enz.
Het kan een hardware probleem zijn (geheugen, schijf o.i.d.) maar dat kan ik van hier niet beoordelen. Bedenk wel dat een harde schijf gemiddeld 5 jaar meegaat.
Je hebt geen Win XP schijf neem ik aan?

Ja waar hij zit weet ik ff ook niet, dat verschilt gewoon per merk laptop. Ken je niet iemand die handig is? Met laptops bedoel ik.

ik heb hem opengeschroefd en helaas, stuit op het feit dat ik het moederbord er niet uit kan halen, batterijtje zit natuurlijk aan de onderkant maar ik durf niet verder
Ik ga zoeken.
Weet je zeker dat dit het zou moeten zijn? Tijd en datum waren nl prima in orde.

Nee zeker ben je nooit, maar ik had niet gedacht dat het zo'n gedoe was. Het zou het kúnnen zijn gezien de leeftijd van je laptop. Maar het kan net zo goed een aflopende zaak van je harde schijf zijn of geheugeno.i.d. Dat is niet zo 1-2-3- te zeggen en van hieruit ook niet zomaar te achterhalen.
Gezien de leeftijd v.d. laptop moet je jezelf afvragen of hij het nog wel werkelijk waard is om daar nog dingen e/o geld in te investeren. Heeft er origineel maar 256MB geheugen ingezeten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan