Allerlei dingen kopen maar ik kom er niet uit ! Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartenDW

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hello HelpMij'ers.

Ik zit met een dilemma. Ik heb nu ongeveer 4 jaar een Desktop PC. Deze functioneerde altijd prima, maar de laatste tijd heeft hij toch wat kuren. Ik speel spelletjes op mijn PC zoals Counter Strike Source. Laatst heb ik een nieuwe vidokaart geinstalled en RAM geheugen erbij gezet.

Toch wil ik overstappen van mijn Desktop naar een laptop. Hierbij moet ik goed letten op mijn budget. Ik heb ongeveer 500 tot 600 euro ter beschikking voor een laptop. Hierbij vervalt dus obvious mijn game-behoefte op de PC aangezien je voor 500 euro geen game-laptop kunt kopen.

Dus... Zit ik eroverna te denken een console aan te schaffen. Dit kan een PSP (handheld) maar ook een Xbox360. Ik hou van RPG's en Race games (En FPS.)

Wat moet ik doen?

Een relatief goedkope laptop voor 'tekstverwerking' (+ films, muziek, internet) + Een console/handheld

Of

Een redelijke Desktop aangeschaffen ter waarde van 600 euro (die over een jaar alweer verouderd is), en games op minumum settings blijven spelen (aangezien je voor 600 euro een Nvidia 8600GT hebt en dat is ook bagger als je zware spellen wilt spelen?)

Hierbij moet rekening gehouden worden dat ik mijn desktop wel ga upgraden naarmate de tijd verstrijkt!

Dank,

MaartenDW

edit: Ik heb trouwens wel een laptop nodig voor school (niet percée maar wel handig) en ik vind een laptop mooier en handiger dan een desktop.

Laatst bewerkt:
hoihoi..

zijn zoveel soorten maten en types.
moet je eens op de mycom site kijken daar staan hele leuke aanbiedingen.

Hou er wel rekening mee dat als je een laptop aanschaft dat :

punt 1 : er vista opstaat ( dit werkt niet met alle spellen) xp is niet verkrijgbaar op laptops in de winkel
Punt 2 : je niet vista Basic neemt ( mijn mening absoluut een afrader)
punt 3 : vista premium 1024mb( 1 GB) standaard nodig heeft voor vista dus 2gb mininaal echt een aanrader is
punt 4: voor school je office ( word excel enz) nodig hebt waarschijnlijk en dat er niet op staat. 2003 of 2007 installeerd ( 2007 kost 129.95 voor 3 pc's en eventueel kan je via Slim.nl ( geloof ik goedkopere versie krijgen heb ik vernomen)
punt 5 : je niet alle printers op vista kunt aansluiten
punt 6 : geen oude software gaat installeren ( ivm de bekende vista problemen)
punt 7: er op nieuwe laptops alleen een proefversie voor een anti virus staat

Dus hou rekening met extra kosten.

verder kan ik het ff niet bedenken hehe

Maar ik ben met vista verder wel te vreden als je maar weet hoe je er mee om moet gaan

als je nog meer wil weten, hoor ik het wel .

groetjes !!

owja , hehe nog even ter info

games spelen via een laptop is wel leuk.

Maar je kan een videokaart niet vervangen. dus let goed op wat je koopt.

een van de dingen die je kan vervangen zijn geheugen uitbreiding of eventuele nieuwe harde schrijf, maar dan moet je ook nieuwe windows installatie doen.

extern kan je natuurlijk wel van alles aansluiten (maar dat is niet de doelstelling voor een laptop)

Ja klopt, maar gamen wordt dan niet als doelstelling gebruikt voor mn laptop. Meer voor school/vrije tijds besteding (film, muziek, ect.)

Kijk als ik een laptop koop met een shared video geheugen van het RAM geheugen, dan kan ik alsnog:

Diablo 2
Neverwinter Nights
GTA 3
Medievel Total War

Al dat soort games spelen,

Maargoed, wel goed wat je net zegt. Ik heb hier nog een norton anti virus liggen voor 1 heel jaar die ook op vista werkt dus dat vervalt.
Dingen printen doe ik via mn andere pc, we hebben in dit huis sowieso maar 1 printer
Ik heb ook nog een Office 2003 versie met ck-key liggen dus ook geen probleem.

Dus jij verteld mij dat ik premium moet halen en dan minimaal 2gig RAM?

Laatst bewerkt:
Ja klopt, maar gamen wordt dan niet als doelstelling gebruikt voor mn laptop. Meer voor school/vrije tijds besteding (film, muziek, ect.)

Kijk als ik een laptop koop met een shared video geheugen van het RAM geheugen, dan kan ik alsnog:

Diablo 2
Neverwinter Nights
GTA 3
Medievel Total War

Al dat soort games spelen,

Maargoed, wel goed wat je net zegt. Ik heb hier nog een norton anti virus liggen voor 1 heel jaar die ook op vista werkt dus dat vervalt.
Dingen printen doe ik via mn andere pc, we hebben in dit huis sowieso maar 1 printer
Ik heb ook nog een Office 2003 versie met ck-key liggen dus ook geen probleem.

Dus jij verteld mij dat ik premium moet halen en dan minimaal 2gig RAM?

en nog even een andere tip. het is handig als je bij je office 2003 een aangepaste installatie doet en je outlook uitzet ( als je vista hebt, Vista heeft namelijk zelfs al windows mail. dat voorkomt verwarring en irritaties)

en inderdaad dat klopt. een premium versie draait standaard op 1 gb , maar om hem lekker soepel te laten lopen raad ik je 2 gb aan. maar de meeste computers hebben dat tegenwoordig wel hoor.

en die norton ( de versies tegenwoordig worden de computers een stuk trager van weet niet of je Norton AV Norton IS of Norton 360 hebt.)

want anders heb je straks nog meer geheugen nodig, premium versie hoef je maar tot 3.5 gb uit te breiden kan tot 4 maar die 512mb gebruikt premium toch niet. maar met 4 gb loopt ie wel stabieler

Ik zelf heb Avg 8.0 er opstaan op mijn laptop en daar ben ik een gewone gebruiker op , zoals internetten office gebruik. en dat gaat eigenlijk ook prima, vind niet dat die met avg trager word.

was is er zo slecht aan basic windows vista dan?

het is niet slecht. dat hoor je me niet zeggen..

maar als je windows xp prof gewend bent, is vista basic zo matig.

ik ben zelf icter , en heb laatst een laptop met basic gehad om te repareren ( software matig)

en ik heb mij daar zo aan lopen irriteren , zo ontzettend traag ( terwijl er een redelijke processor en geheugen in zat.)

en heb zelf al een tijdje een premium laptop.

en het werkt sneller. meerdere opties in het configuratie scherm enzo.
dus de overstap tussen die xp versie en de vista is een stuk makkelijker.

Zijn laptop met premium ook automatisch duurder? Kan je mij iets aanraden rond de 500 euro? (max 600)

Maarten

Zijn laptop met premium ook automatisch duurder? Kan je mij iets aanraden rond de 500 euro? (max 600)

Maarten

EUhm ff denken

http://www.mycom.nl/Products/View/Compaq Presario C795ed T5750/192129.aspx#Specs

dit is de compaq presario 795ed

deze kost 569.-

Nadeel vind ik dan de grafische kaart (videokaart)
voordeel de 3 gb geheugen.

Of

http://www.mycom.nl/Products/View/Compaq Presario V6850ED TL60/181219.aspx#Specs
dit is de Compaq presario v6850ed

deze is 549.-

nadeel geen super videokaart maar toch wel redelijk ( beter als die andere )
nadeel is dat er een amd processor in zit , deze verbruikt meer stroom en word warmer)

of

http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS X50SLAP109CT5250/184858.aspx#Specs

ASUS X50SL-AP109C-

deze kost 599.-
zit een betere videokaart in.
persoonlijk vind ik het een super merk Asus
Leuke processor

Als ik kijk naar prijsklasse en wat je er mee doet ,

top 1 Asus
top 2 compaq 6850ed
top 3 compaq 795

waarom ik de asus op top 1 is , omdat ik vind dat er een goede videokaart in zit , dat er al 3 gb geheugen in zit, het een top merk is , en een goede snelle processor

Hoop dat je hier wat mee kan.

Gr

Als je nog vragen hebt. ik kan ze t/m vrijdag beantwoorden want dan ben ik op vakantie :D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan