Allerlei problemen met Vista: Defender, Update, Systeemherstel..

Status
Niet open voor verdere reacties.

teunaldinho

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2009
Dames en heren,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb me al helemaal suf-gegoogled, maar heb nog geen oplossing voor mijn (grote?) probleem gevonden. Hieronder zal ik het toelichten, in de hoop dat een van jullie, experts, mij zou kunnen helpen.
Ik heb een laptop (Packard Bell) met daarop Windows Vista. Deze software was bij aankoop aanwezig op mijn laptop, ik heb er geen back-up van gemaakt...
Mijn computer werkte lange tijd prima. Tot hij de laatste week een aantal keer vast hing. Hierin kan ik geen programma aangeven dat ik steeds gebruikte. Ook kreeg ik enkele keren een BSOD. Na wat ge-google heb ik toen RegTool gedownload en mijn computer eens goed opgeschoond, dacht ik. Sinds ik dat gedaan heb, zijn er allerlei problemen met mijn laptop:
- Wanneer ik opstart, krijg ik het download scherm, met daarin "IExplorer.dll, wilt u dit 'opslaan','openen' of 'annuleren'. Ik heb tot nu toe gekozen voor openen, dan gebeurde er niets. Omdat ik niet zou weten waar ik dit bestand op moet slaan, heb ik vervolgens voor annuleren gekozen. dnserrordiagoff_weboc is de naam van het te openen bestand.
- De programma's Windows Update, Windows Defender en vast nog meer, zijn niet meer te openen. Wanneer ik ze aanklik krijg ik de volgende melding: Er is geen fout opgetreden met de code: 0x8007002 (defender). Bij Update krijg ik: 'Het station of de netwerkverbinding waarnaar deze snelkoppeling Windows Update.Ink verwijst, is niet beschikbaar. Controleer of de schijf is geplaatst of dat de netwerkverbinding beschikbaar is, en probeer het vervolgens opnieuw'. Ook via uitvoeren krijg ik deze programma's niet geopend. Dit geldt ook voor 'Systeemherstel', ook dit bestand wordt niet gevonden.
- Erg vreemd: Internet werkt gewoon.. Maar wanneer ik een support.microsoft site wil bezoeken, wordt deze niet gevonden.
- Mijn geluid-hardware doet het niet. Het luidsprekertje rechtsonder in beeld is wazig en ik heb geen geluid.
- Wanneer ik mijn Configuratiescherm wil openen, krijg ik de volgende melding 'Explorer.EXE Toepassing is niet gevonden'
Dit waren de problemen die ik (tot nu toe) gezien heb.
Ik hoop echt dat iemand van jullie mij wat tips kan geven. Alvast hartelijk dank hiervoor.:)
Groeten,
Teun

Hoi,

Denk dat je 'opruimactie' zodanig is geweest, dat een recovery het meest op z'n plaats is.
Kijk nog eens goed in de gebruikershandleiding.
Vaak moet direct bij het opstarten van de laptop een functietoets indrukken, waarbij je in een menu komt met een keuze om de laptop weer terug te zetten naar de 'fabrieksinstellingen'
Komt je er niet uit, neem dan contact op met Packard Bell (even googelen en je komt achter de contactgegevens)

Hallo Thieu,
Alvast bedankt voor je snelle reactie. Als je het niet erg vindt, wacht ik eerst nog 'minder-radicale' tips af, daarna zal ik jouw manier proberen. Ik heb hierover wel een vraag: Ben ik dan al mijn documenten, programma's e.d. kwijt, wanneer ik terug ga naar de fabrieksinstellingen?
Groeten,
Teun

Je hebt een heel ander probleem:

RegTool [www.regtool.com] is een spyware variant dat zich voordoet als een register opschoon programma. Met valse meldingen wordt er aangegeven dat het systeem fouten vertoond en wordt er aangemoedigd om dit pakket te kopen.
Als het zich genesteld heeft op de computer is het lastig te verwijderen. RegTool is zeer aanwezig en laat zich om de haverklap zien.
De aanwezige beveiliging op de pc signaleert niet of nauwelijks deze bedreigingen, laat staan dat ze in staat zijn het probleem zelf op te lossen.

Wees voorzichtig als je op internet zoekt naar betaalde pakketjes die claimen RegTool wel te kunnen verwijderen, want de kans is er dat je een programma installeert van dezelfde malafide organisatie!

Verwijder dus dat programma en doe daarna een scan met Superantispyware en Antimalwarebytes http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661

Hallo Thieu,
Alvast bedankt voor je snelle reactie. Als je het niet erg vindt, wacht ik eerst nog 'minder-radicale' tips af, daarna zal ik jouw manier proberen. Ik heb hierover wel een vraag: Ben ik dan al mijn documenten, programma's e.d. kwijt, wanneer ik terug ga naar de fabrieksinstellingen?
Groeten,
Teun

Ja als je terug gaat naar de fabrieksinstellingen ben je alles kwijt; dus ook programma's die je later hebt geinstalleerd. Je begint echt weer bij nul

Bedankt, Ad en MrMusic.
MrMusic, ik heb wel een probleem, wanneer ik Superantispyware en/of MalWarebytes start, hangt hij vast. Ik heb het ook in de Veilige Modus geprobeerd. Een tip hoe ik deze scanners kan starten zonder dat de computer vastloopt?
Groeten,
Teun

Probeer eerst je eigen bestanden veilig te stellen op een externe disk.

Download Ubuntu (zie link in mijn vorige post).
Brand op CD
Start de pc op vanaf deze cd. (BIOS instellen)
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alledoor Ubuntu gevonden partities op de schijf en kun je ze waarschijnlijk ook openen en kopieren.

Bedankt, Arena. Ik vrees echter dat uw oplossing voor mij iets te lastig gaat worden; ik ben een leek.
@ Mr.Music: Ik heb gescand met Superantispyware. De scan was voltooid en de problemen zijn verwijderd. Daarna heb ik geprobeerd systeem herstel te starten, via de F8 toets. Dit leek goed te gaan, tot ik op het eind de foutmelding 0x8000FFFF kreeg; Systeemherstel is niet mogelijk.
Wel kwam ik deze site nog tegen: http://www.pchulplijn.nl/regtool_nep_opschoonprogramma Loont het de moeite morgen dit nummer te bellen? Of is dat ook niet helemaal te vertrouwen (lees: duur, weinig resultaat)?
Betekend dit dat ik al mijn data kwijt ben door een stom nep-proggie?:evil:
Ik hoop dat jullie nog iets voor mij kunnen betekenen en, nogmaals, mijn dank is groot.

Bedankt, Arena. Ik vrees echter dat uw oplossing voor mij iets te lastig gaat worden; ik ben een leek.

Ubuntu is heel simpel en heeft een grafische interface, net als Windows.
Ik dacht dat je je bestanden terug wilde?

Dan moet je zeker geen herstel of herinstallatie doen voordat je eigen bestanden veilig zijn.

Laatst bewerkt:
Heren,
Ik heb nog één vraag voor jullie. Met virusscanners en kopieren van de verloren bestanden met Ubuntu lijkt het probleem niet op te lossen. Daarom zal ik teruggaan naar de fabrieksinstellingen. Ik heb daarover nog wel een belangrijke vraag: verlies ik daarmee ook mijn Windows Vista? Want wanneer dat zo is, zal ik eerst een CD met Windows aan moeten schaffen, voordat ik terugga. Ik hoop dat jullie deze vraag voor mij kunnen beantwoorden.
Veel dank.

Teruggaan naar de fabrieksinstelling betekent dat je teruggaat naar de vista zoals bij aankoop. Die gaat dus evenals alle andere programma's die standaard op de pc zaten niet verloren.

Heren,
Na contact te hebben gehad met de PC-hulplijn (zij konden mij ook niet helpen), besloot ik om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Mijn problemen zijn nu verholpen. Ik wil jullie bedanken voor de tips.
Ik vind het echter wel bizar dat een programma als Regtool zo heel je systeem naar de ***** kan helpen.
Groeten,
Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan