Allerlei problemen na opnieuw aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggel

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Hoi allemaal,

Na een paar dagen een lege huiskamer hebben gehad hebben we de boel weer neergezet, en ook TV en Surround set (JVC TH-A 9R) aangesloten. Ik heb echter nu een paar probleempjes die ik daarvoor niet had. De problemen zijn:
Totaal geen radio-ontvangst
Geen ontvangst op het AUX-kanaal van de surround set (daar hoor ik normaal volgens mij het TV-geluid te horen)
Slechte TV-ontvangst op 1 kanaal, namelijk NL3.

De aansluiting loopt als volgt: Coax van aansluitpunt TV naar TV, en van aansluitpunt Radio in Surround set
3 losse kabeltjes achterin surround set (rood en wit audio, geel video), die in de TV via een losse SCART-stekker bijeenkomen in uitgang EXT2.

Iemand enig idee hoe dit kan? Zijn bepaalde zaken verkeerd aangesloten? Ik heb zelf geen enkel idee....

Alvast bedankt.
Erik

Normaal zit het zo:

Coax van TV aansluiting naar TV
Coax van radio aansluiting naar Home-Cinema
Scart van TV naar Home Cinema (geeft beeld EN geluid door!)

En tenslotte een audio-kabel van audio uit op TV naar audio in op Home Cinema

Ik zal het morgen proberen, maar dit verklaart volgens mij nog niet de slechte tv-ontvangst op 1 zender en de ontbrekende fm-ontvangst.

Kan het zo zijn dat 1 coax voor tv bedoeld was en 1 voor radio, en dat ik die nu verwisseld heb? Ik dacht dat daar geen verschil tussen zat, maar ga daar toch aan twijfelen door dit gedoe.

Ja dat snap ik. Een is een 'mannetje', ander een 'vrouwtje'. Dat heb ik wel goed aangesloten.

Ik sluit deze, ik had bij het opnieuw plinten aanzetten, dwars door de kabels geschroefd die daarachter lagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan