Allerlei vragen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
In mijn zoektocht naar een laptop of misschien toch een pc kast ben ik heel wat benamingen tegen gekomen die mij erg weinig zeggen.
Nu heb ik al wel geleerd dat hoe hoger het getal hoe beter het is...meestal dan :)
En Heb nog wat andere vragen mbt tot computers en dergelijke waar ik graag duidelijkheid over wil :)
Hopelijk kunnen jullie mij er bij helpen.

Wat betekent OEM?
Bij de Norrod (www.norrod.nl) is de OEM versie van Windows Vista Premium te koop voor 109 euro. Lijkt mij te goedkoop voor een besturings systeem.
Aangezien ik een laptop wil kopen, maar dan wil ik wel Windows Vista op een cd/dvd er bij hebben.

Kan ik beter een lege laptop/pc aanschaffen, of één met voor ingestalleerde windows en andere software?

Wat houd 15.4" in voor een beeldscherm?
En hoeveel kleiner is dat dan een 17"?

Processor T2050 met 1.60GHz, 533 MHz FSB, 2 MB L2 Cache Waar dient die 533MHz voor? en de 2mb L2 cache? Hoe belangrijk is het voor mij om te weten bij de aanschaf van een laptop? Hoe hoger hoe beter?

1024 MB DDR2-SDRAM snel werkgeheugen met 533 MHz Nu heb ik SDRAM 512mb 133Mhz Wat is het verschil precies?

Videokaarten met zoveel mb geheugen er op, hoe meer geheugen hoe beter ofzo?

Dat was het voor nu wel eerst even :)
Alvast bedankt voor jullie moeite

Wat betekent OEM? Niks aan de hand: een versie die alleen bij een nieuwe pc mag worden geleverd en daarom voordeliger
Windows Vista op een cd/dvd er bij hebben.
Staat meestal op ofwel een recovery-cd/dvd, of op een aparte partitie met de mogelijkheid dit alsnog te doen.

Kan ik beter een lege laptop/pc aanschaffen, of één met voor ingestalleerde windows en andere software?
Maakt niet uit, als je een recovery-mogelijkheid hebt. (bij merkapparatuur normaal het geval.

Wat houd 15.4" in voor een beeldscherm. En hoeveel kleiner is dat dan een 17"?
Je rekent niet goed: het gaat om de diagonaalmaat van het scherm en 17 inch is dur GROTER.

Processor T2050 met 1.60GHz, 533 MHz FSB, 2 MB L2 Cache Waar dient die 533MHz voor? en de 2mb L2 cache? Hoe belangrijk is het voor mij om te weten bij de aanschaf van een laptop? Hoe hoger hoe beter?

1024 MB DDR2-SDRAM snel werkgeheugen met 533 MHz Nu heb ik SDRAM 512mb 133Mhz Wat is het verschil precies?
Even nadenken, dan spreekt het voor zich.

Videokaarten met zoveel mb geheugen er op, hoe meer geheugen hoe beter ofzo? Ja

Laat je eens informeren .... Paradigit heeft op dit moment een goede serie aanbiedingen van diverse 'merk'-notebooks mét alle specs, nodig voor Vista én dus ook geleverd met Vista.
Of kijk op www.kieskeurig.nl

Laatst bewerkt:
Wat is eigenlijk een goed, betrouwbaar, solide merk voor een notebook?
Ik las ergens dat ASUS een goed merk is, maar overal kom ik ACER tegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan