Alles aanwezig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomsas

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
25
Beste

Ik heb onlangs via de website van Telenet een aanvraag gedaan om zowel internet als digitale televisie (beide) draadloos bij ons te komen installeren. Ik kreeg vervolgens een mail terug van telenet. In de bijlage kan je hem bekijken.

Nu volgt mijn vraag: heb ik voldoende materiaal om draadloos te kunnen surfen met twee laptops? Of moet ik nog een modem/router/switch/... kopen?

Dit is mijn formule:

Internet: ComfortNet XL

* Supersnel en comfortabel internet
* Internet Speed Down: 12 Mbps
* Internet Speed Up: 400 Kbps
* Internet Volume: 30 GB
* Online met 2 computers of spelconsoles.
* 4 Mailboxen gratis beveiligd tegen virussen en spam
* Geen webruimte beschikbaar
* Gratis opleiding
* Mogelijkheid tot uitbreiding van internet volume en mailboxen


Digitale TV

* Inclusief huur HD Digicorder
* High Definition beeldkwaliteit. Zo krijg je tot vijf keer meer detail
* Uitgebreid zenderaanbod: 50 digitale zenders en 4 HD kanalen
* Programma’s en films op aanvraag
* Favoriete films & tv-uitzendingen opnemen of pauzeren
* Harde schijf van 320 GB
* TV-gids

Alvast bedankt

Thomas
 

Bijlagen

  • Afbeelding 1.png
    Afbeelding 1.png
    36,7 KB · Weergaven: 34
Ik weet niet wat je daar allemaal koopt, maar powerline adapters zijn er toch voor om via het elektriciteitsnet in huis een bedraad netwerk aan te leggen? Als je met 2 laptops draadloos wilt internetten heb je nodig:
  1. Modem (dit krijg je van de provider)
  2. WiFi Router welke je aan het modem koppelt, waardoor meerdere apparaten tegelijk het internet op kunnen. (in dit geval dus je 2 laptops)
  3. WiFi op je laptops, de meeste moderne hebben dit ingebouwd, maar dit kan je ook aan een laptop toevoegen middels een USB-WiFi dongle of WiFi pcmcia kaartje.
  4. Of een WiFi Router met ingebouwd modem dus nummers 1 + 2 hierboven in één apparaat, zo te lezen kan dat item "WiFi-basisstation" zijn bij je overzicht?

Ik heb het gevoel dat je wat teveel apparaten koopt, maar de omschrijvingen in je overzicht zijn vrij cryptisch, misschien kan je even een overzicht geven wat bijvoorbeeld voor apparaten bij "WiFi-basisstation", "Powerline adapter X2" en "Alles Draadloos" horen?

Als voorbeeld, ikzelf heb een modem van mijn provider, met daar achter een Linksys WRT160N Router, waarmee mijn laptop draadloos het internet op kan, en mijn PC via een UTP kabel dit ook kan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan