Alles Backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds 1,5 jaar een laptop waar windows vista op staat, en deze begint redelijk vol te raken. Ook crasht ie de laatste tijd vaker dan eigenlijk zou mogen. Nu maakte iemand op school de opmerking dat ik misschien even alles eraf moet gooien en even overnieuw moet beginnen. Nu kan ik via msdnaa een gratis licentie krijgen voor window 7. Maar ik wil wel zeker weten dat ik al mijn bestanden houdt. Ik heb gewoon een externe harde schijf liggen waar nog genoeg op kan, maar wat is de beste manier om een backup te maken, zodat ik mijn persoonlijke bestanden terug kan zetten als er windows 7 op staat?

Alvast bedankt,

Clank

handmatig alle bestanden die jij belangrijk vindt kopieeren plakken.
met zoiets.
of met de backup functie in windows zelf.

kopieren+plakken in windows verkenner is het handigste. Zie trouwens mijn handtekening.

Haha, ubuntu heb ik ook aan zitten denken ja, maar dat is in verband met programma's voor school gewoon niet handig.

welke programma's gebruik je?

Ik draai Ubuntu 10.10 hier op een 6 jaar oude PC zonder vast lopers of iets. Zelfs kan ik de zwaarste dingen aan zetten en heb nog geen problemen, hier naast draait nu een installatie van Ubuntu in virtualbox (in ubuntu om wat screenshots te maken van de installatie) en ook kan ik de meest mooie desktopeffecten aan zetten.

Windows 7 is een stuk beter dan vista, ik weet nog wel dat we vista op de laptopper hadden 15 minuten voor dat hij opgestart was (JA 15 minuten! letterlijk ook nog) Daarna installeerde we windows 7 vind ik zelf een heerlijk besturingssysteem, maar die begon vaag te doen met netwerklocatie's (wat van belang was omdat al mijn moeders foto's op mijn nas staan) En nu draait Ubuntu er op en start op in 30-40 seconden

Ik studeer technische informatica. We hebben dus vaak van die vage **** compilers enzo die alleen maar onder windows werken.

Dual bootje en in Wine draaien heel veel programma's gewoon goed! :)

Ontopic:

Total commander is handig als je snel backupjes wilt maken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan