• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alles beneden een bepaald jaartal met een bepaald criterium weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stagee

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2011
Hallo,

Ik ben bezig met een rapportage met betrekking tot de medewerkers binnen de organisatie.
De bedoeling is dat ik in een cel een jaartal, bijvoorbeeld 2006, in kan vullen en dat vervolgens verschijnt hoeveel er tot en met 2006 gehuwd/alleenstaand of samenwonend waren.
In de lijst staan ook datums die 'hoger' zijn dan 2006, deze moeten dan buiten beschouwing worden gelaten en de datums 'lager' dan 2006 horen er wel bij.

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo.

Ik wil wel een bestand uploaden maar dat werkt steeds niet:(

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg,

Je kan er toch een simpele filter op zetten.

Bedoel je zo iets?

Ja dat bedoel ik wel en bij jou werkt het ook prima maar bij mij krijg ik een onjuist anwoord.. heel apart!

En aan een filter heb ik niks omdat ik er een grafiek aan wil koppelen

Ik neem aan dat de getallen bij jou te laag zijn. Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door dat teksten vergeleken worden en de teksten in (zie het voorbeeld) de B-kolom soms gelijk lijken aan de waarde in D2, maar wel bijv een spatie op het eind hebben, waardoor ze niet gelijk zijn.

Het lukt me nog steeds niet:(.. Bij gehuwd komt bij mij 31 uit en het zou 14 moeten zijn..
Ik wil heel graag het bestand uploaden maar het doet steeds niet???

Ik wil heel graag het bestand uploaden maar het doet steeds niet???
Gebruik mijnbestand.nl. Zijn de getallen wel een getal of kunnen er ook teksten in voorkomen?

Het was een fout van mijn kant. De formule werkt uitstekend. Bedankt voor de hulp:D!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan