alles ECHT 3D na nVidia driver update

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
bijzonder verbaasd was ik toen ik vanochtend las dat NVidia t nu mogelijk maakt om iedere game te spelen met echt 3D ervaring, (brilletje).
oude en nieuwe games, alles wat je nodig hebt is een Nvidia kaart natuurlijk en de driver, maar nu ik goed lees zie ik dat je ook Vista nodig hebt, GRRRRRR! (heb dus XP, en wil GEEEN vista).

weet iemand misschien hier meer over?
heb ik dan echt vista nodig, of kan t toch ook met XP.
zou dit graag willen weten alvorens ik m ga installeren en
er misschien allemaal fouten optreden.
(heb een 8800GTX kaart)

hier is het artikel dat over NVidia 3D gaat;

http://www.nvidia.com/object/3d_stereo.html

bij voorbaat bedankt!

leon

Er staat inderdaad duidelijk dat er vista nodig is. Ik denk niet vanwege DX10
Daar er ook kaarten van de 6 en 7 serie ondersteund worden en die ondersteunen geen dx10.
Maar de driver zal mogelijk gewoon niet installeren.

(Vista is trouwens niet meer zo erg hoor)

Wat een groter bezwaar is, is dat je ook een speciale (dure) monitor nodig hebt.
nl een van deze:
Supporting GeForce Stereoscopic 3D Displays

* Passive polarized stereo displays
o Zalman Trimon ZM-M220W (22 inch 1680x1050)
o Zalman TriMon ZM-M190 (19 inch 1280x1024)
o Zalman HDTV LCD (1366x768)
* Anaglyph display with red/blue stereo glasses

mvg leo

oeps, ik las daar wel wat over inderdaad, maar realiseerde me niet dat het ook nog eens een goeie, lees dure videoscherm nodig had. wel jammer, ik heb een OLG 22" en zal pas een nieuwe aanschaffen als deze kapot gaat, wat nog wel even duurt hopenlijk.
jammer, erg jammer, ...klonk al een beetje te mooi om waar te zijn, (dat ik t snel zou kunnen realiseren bedoel ik).
3D gamen, het zal nog even een droom moeten blijven vrees ik.

bedankt voor je anwtoord!

leon

(je hebt ook nog zo'n brilletje nodig maar dat zal niet zo kostbaar zijn denk ik)

edit;

heb even verder gegoogeld en zag een advertentie van een 22" zalman met die 3d voorwaarden voor 340 euro, das niet eens zo heel duur, mn OLG die ik nu heb was 330. dus misschien dat ik dan toch eens verder moet kijken, want 3D gamen is tocvh wel een droom van me.

http://www.perfect-systems.nl/compu...zalman-zm-m220w-trimon-2d-3d-convertible.html

Laatst bewerkt:
de meer ik erover lees des te meer ik het zie zitten, denk dat ik mijn vakantiegeld dit jaar maar eens aan een 3D screen ga besteden!

t zal wel mogelijk zijn om windows ook dit te laten ondersteunen denk ik, alhoewel ik t nog niet tegen gekomen ben. de link die je geeft naar de NVidia site die geeft enkel aan dat vista nodig is, Maestro12.

Specifications;
Microsoft Windows Vista 32-bit

leon

oeps, je hebt helemaal gelijk, sorry.
had wel een stuk gelezen maar net niet de laatste text waarin inderdaad xp en zelfs 9x en ME window drivers staan.

bedankt!!

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan