Alles eraf en dan windows xp pro installeren..

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimdekkers

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

ik heb een Dell Inspiron 6400 al een tijdje maar nu werkt hij niet meer naar behoren (foutmeldingen, virussen(?) etc.) Daarom heb ik besloten dat ik graag helemaal opnieuw wil beginnen.
Ik wil graag windows formatteren (en dan ook echt álles eraf) en dan windows opnieuw installeren.
Nu ben ik begonnen maar het enige wat er gedaan is, is windows "herstelt" zonder dat er ook maar iets verwijdert is.
Het zou fijn zijn als iemand mij hier bij kan helpen. (voornamelijk het formatteren...)

Ik heb alle drivers hier liggen + een legaal kopie van windows xp pro.

BvD.

Pim Dekkers

Er mee opstrarten, en hopen dat je die 1e partitie, de C: kunt formateren, indien er meerdere partities opstaan, en die mogelijkheid is er niet, niet die partitie weghalen, dan wordt windows niet op de C: geïnstalleerd, kan natuurlijk wel, indien je maar 1 partitie hebt.

In de bios eerst de cd\dvd als eerste zetten, om van op te starten, of je moet een bootmenu op kunnen roepen met een F toets, dan kan dat ook.

Dan krijg je de vraag om een toets inte drukken om van de cd op te starten, als die speler als eerste staat.

Je zegt dat XP een bestand niet wil copiëren. Werk je met een originele CD of een copy? En welk bestand wil hij niet kopiëren? Heb je de beschikking over een programma als Partition Magic om de drive op voorhand in te richten (dan moet je niet meer formateren onder Windows)? Het beste is om een primaire C:-drive te creëeren van een 25 tot 30Gb om WinXP in te installeren, en dan, in een extended partitie nog een D:-drive voor de gegevens, dat verzekert u ervan dat, bij een eventuele crash van Win, je gegevens niet verloren zijn. Je kunt dit overigens ook via Windows doen, maar dan is het nogal complex.

Jan

hartelijk bedankt v oor jullie hulp maar het probleem is reeds opgelost;) :thumb:

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan