Alles gaat tegelijk fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Waarmee het precies begonnen is is me niet helemaal duidelijk.

Ik draai XP pro, 1.2mhz, 256 mb ram. De masjien is up to date, NOD32 en AdAware geven geen bijzonderheden. Automatische Update staat op "Downloaden maar wachten met instaleren"

Recent geinstalleert: FreeRam en RollerCoasterTycoon2.

Wanneer ik mn pc opstart gaat na enkele seconden de boel op freeze. Het update picto komt in beeld en blijft hangen op 0 (nul) %
Clipboard02.gif

Mn cpu schiet naar 100%
Clipboard03.gif

Wanneer ik , als hij al opstart, de boel verschoon met CCleaner (koekjes?) keldert het cpu-gebruik naar normale waarden. Het update picto verdwijnt (toeval?) en de masjien reageert weer zoals ik zou willen.

Helemaal leuk is dat soms (tijdens en soms na het spelen van RCT2) mn buroblad volloopt met de volgende foutmeldingen
Clipboard01.gif

Dit gebeurt volgens mij volkomen willekeurig, maar nooit na het opstarten voordat de masjien daadwerkelijk gebruikt wordt en is pas na het installeren van bovengenoemde progs (welke?) begonnen.

Inmiddels FreeRam verwijdert (slim??)

:confused:

Laatst bewerkt:
Begin eerst eens met 'FreeRam' te verwijderen, XP is prima in staat dat zelf allemaal te regelen.
Scheelt je weer systeembronnen, iets waar Fraaram al die meldingen over geeft.

(Reeds verwijderd.)

De bekende vicieuze cirkel....................?

Als je trouwens regelmatig last hebt van te weinig systeembronnen, zou ik programma's als die weerinformatie zeker niet installeren, 256 mb is niet ruimschoots bemeten voor XP.

Die weerinfo is een onderdeel van Yahoo Widget Engine en draait al 1 1/2 jaar probleemloos mee.

Clipboard05.jpg

De normale waarde wanneer in nix doe:

Clipboard06.jpg

Wat 256 betreft; ik heb een tijd terug 256 verwijderd om mn zoon zn pc op te schroeven van 32 naar 256. Aanvulling is onderweg, maar vakantie gaat voor :D

Laatst bewerkt:
Spybot toegevoegd en met AdAware (die ik al had) laten draaien. Spybot vistte er meer uit dan AdAware al deed.

Wachtend op de noodzaak van een HiJackThis-logje mn pc ge-herstart. Na enkele seconden slaat mn cpu op tilt en via [ctrl]-[alt]-[del] kwam ik erachter dat de oorzaak hiervan ligt in svchost.exe.

Clipboard10.jpg

Volgende stap: HiJackThis

Volgens mij zou een opschoning van het register je ook veel goed doen. Tevens effe via msconfig de zaken weghalen die je niet nodig hebt. Ook alle tijdelijke bestanden verwijderen, je computer defragmeren. Allemaal zaken die indien het niet goed is, je svchost.exe opschroeven.

De pc en het register worden meer dan geregeld geschoond met CCleaner en zijn naar mijn weten foutenvrij. Om zelf te gaan expirimenteren met msconfig, daar ben ik wat huiverig voor... :(

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 35
Vink alles eens uit, buiten die virusscanner heb je er niets aan dat de rest mee opstart, die kun je ook gewoon aanklikken als je het wil gebruiken.

Ik heb een deel van het probleem gevonden. Het progje Windows Genuine Advantage pleegt de aanslag op mn cpu. Ik kan het alleen niet un-installeren. Iemand een idee?

Bijlagen

• Clipboard31.jpg
    Clipboard31.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan