Alles-In-1-Extra van ziggo echt zo snel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxMarnixx

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo!

Ik was op zoek naar sneller internet, en vond het alles-in-1-extra pakket van Ziggo, wat me 120Mbit/s download en 10Mbit/s upload belooft. Ik heb vaak gehoord dat Ziggo deze snelheden lang niet naleeft, en vandaar dat ik hier even ben komen vragen.
Op dit moment heb ik het Tele 2 pakket met een download snelheid van 20Mb/s en 1Mb/s download, wat te langzaam is voor mijn gaming (Vooral de upload snelheid; ik livestream me games graag zodat ik terug kan kijken wat we fout deden). Er wordt aanbevolen minstens 2-3Mb/s upload te hebben.

Mijn vraag is dus of Ziggo een significante verbetering is vergelijken bij wat ik nu heb. Het pakket is redelijk duur, dus ik wil zeker weten dat dit ook een verbetering zal zijn. Welke snelheden kan ik verwachten?
Ik woon in zuid-limburg (Landgraaf), als dat verschil uit zou maken.

Alvast bedankt!

Marnix

Laatst bewerkt:
Welke games speel je dan, ik heb ook Tele2 Compleet van 20MB en heb nooit problemen mee, dus ook niet met games, zelfs niet met een PS3 erbij.
En heb je bij Tele2 al eens gevraagd of ze de upload misschien iets kunnen verhogen?
Ziggo, heb ik geen ervaring mee, weet dus ook alleen dat het duur is ;)

Ik heb dat pakket en haal de volle 120 Mbit !!
Nooit problemen mee en ook nooit gehad !
En duur? Hoe kom je daar nou bij ??

De snelheid die de provider aanbied is een gemeten snelheid met de volgende factoren.
1: Een zo kort mogelijke lijn verbinding tussen de klant en de home server van Ziggo.
2: Een zo kort mogelijke lijn verbinding tussen jouw jouw huis adres en de verdeel kast van Ziggo.
3: De locatie waar jij van gaat downloaden dat moet een goede upload hebben.
Dus ga jij torrents downloaden dan is het heel afhankelijk van de uploaders hun snelheid.
4: Jouw netwerk (infrastructuur) moet ook goed aangelegd zijn. Nu is dit meestal wel in order.

Of te wel, staar je niet blind op de maximale die een provider je bied. Als je een speedtest doet bij de provider haal je meestal wel de aangegeven snelheid maar dit heeft totaal niets te maken met algeheel gebruik van Internet.

Ik zelf heb dit pakket gehad en merkte er geen baat bij te hebben en zit nu weer op de Plus variant die echt snel genoeg is.

grtjs jjw

Kan Ziggo overigens wel leveren in Limburg vraag ik me af ??

Bij kabelinternet is de snelheid niet afhankelijk van de afstand, i.t.t. ADSL. Je haalt dus normaal gesproken de snelheid die beloofd wordt, mits de binnenbekabeling goed is. Ik heb in ieder geval weinig problemen gehad met Ziggo. Wanneer je op volle snelheid wilt downloaden, moet de uploadsnelheid aan de andere kant inderdaad hoog genoeg zijn. Dit haal je meestal alleen wanneer je meerdere zaken tegelijkertijd aan het downloaden bent.

Welke games speel je dan, ik heb ook Tele2 Compleet van 20MB en heb nooit problemen mee, dus ook niet met games, zelfs niet met een PS3 erbij.
En heb je bij Tele2 al eens gevraagd of ze de upload misschien iets kunnen verhogen?
Ziggo, heb ik geen ervaring mee, weet dus ook alleen dat het duur is ;)

Ik speel League of Legends.
Verder speel ik ook vaak met me broer. We hebben vaak een ping van 100+, wat erg hoog is in deze spellen :P
Naar Europese servers is me ping goed, maar aangezien de meeste competitie toch uit Amerika komt, zitten we vaak op hun servers, en daar wil je toch een goede ping hebben. Vergeleken bij sommige van me Nederlandse/Belgische vrienden is me ping naar Amerika een stuk hoger, en dat merk ik echt. Ze downloaden ook een stuk sneller. (Ik haal maximaal 400~450kb/s wanneer ik iets torrent)
Ik kan vaak niet eens een youtube video van 1080p streamen, zonder hem eerst een tijdje te pauzeren.

Verder ga ik ook GW2 spelen zodra dit uit komt, waar ik waarschijnlijk ook veel op Amerikaanse server zal gaan zitten.

Ik heb dat pakket en haal de volle 120 Mbit !!
Nooit problemen mee en ook nooit gehad !
En duur? Hoe kom je daar nou bij ??

67 euro per maand vind ik zelf niet goedkoop. :P

Als het echt geen groot verschil maakt, kan ik volgensmij alsnog makkelijk overstappen naar het Plus pakket van Ziggo.

IZe downloaden ook een stuk sneller. (Ik haal maximaal 400~450kb/s wanneer ik iets torrent)
Ik kan vaak niet eens een youtube video van 1080p streamen, zonder hem eerst een tijdje te pauzeren.
Mmm... dan zit er ergens toch iets niet goed, ik haal ruim 1000kb/s met downloaden via Tele2 en YouTube filmpjes van 1080p spelen ook direct en goed af.
Heb je al een oudere computer, is je netwerkkaart wel goed, genoeg geheugen?
Je werkt neem ik aan toch niet draadloos, anders moet je een betere/snellere N router kopen.
Ik denk dat overstappen naar een ander niet veel zin heeft als je niet eerst bij jezelf kijkt om de boel sneller te maken ;)

Mmm... dan zit er ergens toch iets niet goed, ik haal ruim 1000kb/s met downloaden via Tele2 en YouTube filmpjes van 1080p spelen ook direct en goed af.
Heb je al een oudere computer, is je netwerkkaart wel goed, genoeg geheugen?
Je werkt neem ik aan toch niet draadloos, anders moet je een betere/snellere N router kopen.
Ik denk dat overstappen naar een ander niet veel zin heeft als je niet eerst bij jezelf kijkt om de boel sneller te maken ;)

Me computer is best wel nieuw, misschien net een jaar oud. Ik zit wel op een draad. Me broer zit wel draadloos, omdat een draad naar zijn computer lastig is aan leggen zonder hem midden door de gang te hebben liggen.
De snelheid van me internet verschilt ook erg veel door de dag heen. Nu kan ik wel een 1080p video bekijken (ook maar net), maar 's avonds lukt dat vaak een stuk lastiger.
Edit: Net nog eens gekeken, en ik moet af en toe even wachten, ongeveer iedere 30s.
Hoger dan 500kb/s heb ik nog nooit gezien hier.

Me netwerkadapter heet (volgensmij) realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)

Hier is een speedtestje:

Ik heb volgensmij een tijdje geleden al Tele 2 gebeld omdat ik het internet langzaam vond, en er was daarna niet veel veranderd.

Laatst bewerkt:
Mmm... die speedtest ziet er niet goed uit, ik haal download meestal de 10 wel en upload de 0,95 dus er zit toch ergens iets niet goed bij je.
Haal eens een paar minuten de stroom van de modem/router af, zo'n reset doet vaak wonderen en kijk je kabels en aansluitingen eens na.
En gebruik je XP, Vista of Windows 7, bekend is dat de snelheid van XP de helft zo snel is als die van Vista en Windows 7 is weer iets sneller!

Mmm... die speedtest ziet er niet goed uit, ik haal download meestal de 10 wel en upload de 0,95 dus er zit toch ergens iets niet goed bij je.
Haal eens een paar minuten de stroom van de modem/router af, zo'n reset doet vaak wonderen en kijk je kabels en aansluitingen eens na.
En gebruik je XP, Vista of Windows 7, bekend is dat de snelheid van XP de helft zo snel is als die van Vista en Windows 7 is weer iets sneller!

Ik gebruik Windows Vista.
Vanmorgen had ik al een reset gedaan omdat me ping wel erg hoog was. Het helpt altijd wel inderdaad, maar de snelheid die ik nu heb was dus het resultaat. Ik zal het zometeen nog eens proberen en een nieuwe speedtest posten.

Zou verder ook niet weten wat er met me bedrading mis zou kunnen zijn. De draad is 20m lang, en op 1 punt zit er wel een knik in, maar voordat die erin zat was hij net zo langzaam.

Edit: Ik woon trouwens ook in een gebied zonder glasvezel. Ik weet niet wat voor effect dat heeft, maar volgensmij zit daar wel wat verschil in.

Edit 2: Hij is nu wel iets hoger, maar nog steeds maar 4,12.
Onze modem/router is wel al erg oud en is ook regelmatig op de grond gevallen. Zou het helpen daar een nieuwe voor aan te schaffen?

Laatst bewerkt:
20 meter is wel erg lang en een knik is nooit goed! Gebruik je bij zo'n lange kabel wel een CAT5e type? Of CAT6 is nog beter!

Hier heb ik ook geen glasvezel, zit op de bovenste verdieping (10 hoog) met nog een oude koperdraadjes telefoon aansluiting ;)

Als die kabel niet helpt, dan zou ik gewoon Tele2 nog eens bellen en zeggen dat je modem niet goed is en je nooit boven de 5MB komt, dan sturen ze of maar een nieuw modem of een monteur langs, dus even doorzeuren en je niet af laten schepen ;)

Laatst bewerkt:
Ik zou echt niet weten wat voor soort kabel het is, en korter dan 20m ging helaas niet ver genoeg.

Dan zal ik morgen nog maar eens gaan bellen. Bedankt voor je hulp. Als ze er niets aan kunnen/willen doen, kan ik net zo goed toch overstappen naar Ziggo (Plus of extra), want dan krijg je sowieso een nieuw modem, maar ik zal wel zien wat Tele2 regelt. Uit ervaring werken ze het beste mee als je zegt dat je dan maar een andere provider zoekt. :P

Ik denk als je het netjes vraagt dat ze er wel wat aan doen en overstappen zou ik nog even mee wachten, probeer dan eerst nog eens zo'n andere kabel, anders heb je bij Ziggo misschien hetzelfde probleem.
En hoe lang is de kabel tussen het telefoon aansluitpunt en je modem, deze moet zo kort mogelijk zijn en zeker niet langer dan 2 meter!

Ik denk als je het netjes vraagt dat ze er wel wat aan doen en overstappen zou ik nog even mee wachten, probeer dan eerst nog eens zo'n andere kabel, anders heb je bij Ziggo misschien hetzelfde probleem.
En hoe lang is de kabel tussen het telefoon aansluitpunt en je modem, deze moet zo kort mogelijk zijn en zeker niet langer dan 2 meter!

Die staat er vlak naast. Weet niet hoe lang die kabel precies is, maar zeker korter dan 2 meter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan