alles kopieren naar een grotere harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceesie15

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2002
Hallo,

Ik wil in mijn pc een grotere hardisk plaatsen hij is nu 205gb en ik wil er één van 1terra inzetten.
Kan ik van de oude schijf een compleet kopie maken en alles op de nieuwe zetten?
op de oude schijf staan drie partities.
Zou dat zo kunnen zonder dat de rest ontregeld is of zoiets?

en wat heb ik daarvoor nodig.
Cees.

zomaar partities kopieren werkt niet.

je zou een image kunnen maken en uitlezen op de nieuwe harde schijf,
maar wat is de rede dat je alles naar de nieuwe harde schijf wilt hebben?

moet de andere eruit oid?

zomaar partities kopieren werkt niet.

je zou een image kunnen maken en uitlezen op de nieuwe harde schijf,
maar wat is de rede dat je alles naar de nieuwe harde schijf wilt hebben?

moet de andere eruit oid?

Jep,
het is een mediabox van B&O waar een hdd in zit van 250 gig
en die is een beetje vol daarom wil ik deze vervangen voor een grotere.
Ik kan de hdd eruithalen en in mij pc zetten om dan een kopie te maken en die kopie weer op een grotere zetten.
Ben ik dan al goed op weg?

Laat gewoon die andere erin zitten. En dan haal je alle programma's weg van de oude schijf behalve de OS. Of je bewaart gewoon de belangrijke gegevens op een externe zolang installeert de OS opnieuw op de oude schijf met een partitie en op de nieuwe schijf maak zet je gewoon je programma's en het SWAP bestand dan word je PC ook nog eens sneller met het opstarten van programma's.

Mvg

Laat gewoon die andere erin zitten. En dan haal je alle programma's weg van de oude schijf behalve de OS. Of je bewaart gewoon de belangrijke gegevens op een externe zolang installeert de OS opnieuw op de oude schijf met een partitie en op de nieuwe schijf maak zet je gewoon je programma's en het SWAP bestand dan word je PC ook nog eens sneller met het opstarten van programma's.

Mvg

Er kan maar één hdd in deze mediabox met xp als besturing
op partitie C staat de OS
op D staat de recovery
op E staat staat de mappen met foto's en muziek etc.

of je stopt de lege schijf in je computer en haalt de andere eruit
dan installeer je xp/vista op die harde schijf, en dan hang je de oude harde schijf eraan om de data eraf te halen.

als je nu alles gaat kopieren gaat het niet werken, want de nieuwe harde schijf weet niet dat jij xp/vista ook heb gekopieerd.

Er kan maar één hdd in deze mediabox met xp als besturing
op partitie C staat de OS
op D staat de recovery
op E staat staat de mappen met foto's en muziek etc.

Dan zou ik gewoon de belangrijke zaken die je moet hebben zoals foto's en muziek kopieren naar een Externe. Dan op de nieuwe HD een verse OS zetten en dan meerdere partities aanmaken en dan gewoon je belangrijke bestanden zetten. Want volgens mij is het niet mogelijk om 3 partities tegelijk te kopieren naar een andere HD. En waarschynlyk zul je dan ook problemen krijgen met Programma's die niet meer werken.

Mvg,

of je stopt de lege schijf in je computer en haalt de andere eruit
dan installeer je xp/vista op die harde schijf, en dan hang je de oude harde schijf eraan om de data eraf te halen.

als je nu alles gaat kopieren gaat het niet werken, want de nieuwe harde schijf weet niet dat jij xp/vista ook heb gekopieerd.

Ik lees weleens dat klonen iets is.
weet iemand of dit ook bij mij kan werken?

Klonen heb ik nog nooit van gehoord :P nieuw voor mij !
Ik denk dat het Idee van Emilie het beste is.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan