Alles kwijt in Outlook !

Status
Niet open voor verdere reacties.

borus1

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Help
Mijn vader is alles kwijt in outlook
Contactpersonen, Mails...

Ik heb dit weekend nog een trial van Kaspersky gedownload en geinstalleerd, heeft dat er iets mee te maken?

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Je zult toch wat meer informatie moeten geven.

- welke windows-versie
- welke outlook (msoffice-) versie.

Als je XP hebt, kun je via systeemherstel proberen de computer terug te plaatsen. Wellicht kan dit een oplossing bieden?

Als je XP hebt, kun je via systeemherstel proberen de computer terug te plaatsen. Wellicht kan dit een oplossing bieden?

Dan weet je kennelijk niet hoe de gegevensopslag van Outlook, danwel systeemherstel werkt.
Systeemherstel wijzigt NIETS aan je eigen gegevens!!!! Dus ook niet aan verwijderde

Mijns inziens heb je toch datarecovery-software nodig.

Dus zo snel mogelijk die pc uit!
Harddisk in een andere pc
en vanop die andere pc het outlookbestand terughalen (op hoop van zege)

Mijns inziens heb je toch datarecovery-software nodig.

Dus zo snel mogelijk die pc uit!
Harddisk in een andere pc
en vanop die andere pc het outlookbestand terughalen (op hoop van zege)

Dit is wel heel erg voorbarig.
Mijn vraag om welke Windows- en Outlook-versie zijn nou juist bedoelt om eerst een paar andere zaken uit te zoeken.
Wanneer 'plotseling' geen gegevens meer beschikbaar zijn in Outlook, ligt dat aan iets anders dan dat het gegevensbestand 'opeens' verdwenen zou zijn.

Jou optie suggereert dat dat wél zo is, maar ik betwijfel dat .... en als mijn idee hierover klopt, heb je wel heel veel inspanning moeten doen.

Ok, maar als je eerst nog vanalles gaat uitzoeken om uiteindelijk toch tot de conclusie te komen dat het bestand vermist is, is de kans ook groter dat het bestand reeds overschreven is. Dat is de voornaamste reden om van het ergste eerst uit te gaan en dat eerst te proberen oplossen, ookal kost dat wat meer moeite.

Ok, maar als je eerst nog vanalles gaat uitzoeken om uiteindelijk toch tot de conclusie te komen dat het bestand vermist is, is de kans ook groter dat het bestand reeds overschreven is.[...]

Voor het geval mijn mening er iets toe doet: Ik ben het 100% met vis ta eens: Eerst data redden, inclusief een backup maken op andere media, pas daarna kijken wat er aan de hand is (geweest).

Tijs.

Opgelost

Het is allemaal niet nodig
de PC opnieuw opstarten was blijkbaar voldoende
zeer bizar allemaal...

Toch bedankt voor de 'hulp'

zeer bizar allemaal...

...... waarmee maar gezegd is: het gegevensbestand OUTLOOK.PST was niet 'verdwenen' !!!

...... waarmee maar gezegd is: het gegevensbestand OUTLOOK.PST was niet 'verdwenen' !!!

Het had zo maar eens moeten zijn en dan was zonder onmiddellijke actie alle hoop waarschijnlijk voorgoed verdwenen.

zeer bizar allemaal...

Hoi, ik raad je aan om de 'plugin' PFBACKUP.EXE van Microsoft te installeren.
Na installatie vind je onder het menu 'Bestand' in Outlook een extra optie:
Reservekopie..., waarmee je in kan stellen dat er van de gegevens automatisch met een door jou in te stellen regelmaat op een door jou in te stellen lokatie een backup wordt gemaakt.
De informatie bij Microsoft is niet altijd even consistent, maar de link verwijst naar een download die geschikt is voor de outlook-versies 2002, 2003 én 2007.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan