Alles op scherm ineens heel groot geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa000

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Hallo iedereen,

Ik heb dus een probleem met mijn scherm. Ik was bezig met programma's verwijderen op het configuratiescherm en toen werd mijn scherm ineens zo:
wryxci.png

Dit is heel vreemd, en ik kan het via mijn beeldscherm opties onmogelijk weer normaal krijgen. Ik vind het best irritant zo'n scherm. Dus mijn vraag: hoe krijg ik de instellingen weer normaal?

Lisa

Laatst bewerkt:
Met beeldscherm opties refereer je naar de resolutie instellingen om de instellingen op hoger te zetten, bijvoorbeeld 1920x1080 ipv. 1024x768 wat het nu lijkt?
Als je dat bedoeld, dan heb je waarschijnlijk de videokaart driver weggegooid en gebruikt Windows nu een standaard video kaart driver.

Hoi,

Of je hebt per ongeluk met het verwijderen van programma's ook de videokaart driver verwijderd kijk eens bij apparaat beheer of daar vreemde tekens staan.;)

is dat toevallig Intel Corporation Graphics Adapter? Die heb ik er namelijk afgehaald

dankje! Windows Auto Updater gaf dit ook al aan. Ik installeer hem weer!

Wachtte op de vraag hoe dit te doen. Maar het ziet ernaar uit dat u dit voor elkaar gaat krijgen. Mocht het toch niet lukken, dan kunt u hier weer een bericht achterlaten.

is je videokaart misschien stuk? het zou dat kunnen zijn
of te wel de configuratie's

videokaart is niet stuk. Ik wil dit heel graag oplossen want ik kan geen geïnstalleerde spelletjes meer spelen...

is je videokaart misschien stuk? het zou dat kunnen zijn
of te wel de configuratie's
graag ook eens erbij zetten welk merk het videokaartje heeft(eventueel ook het serienummer).
kun je het er dan bij zetten, wan als ik dat kan zien kan ik jou misschien helpen met een ander stuurprogramma

je kunt alles hierover vinden in de pc kast die je eerst open doet met de vijsjes achteraan
dan schuif je de plaat los en kijk je welk nummer en merk die heeft.

oei , ik heb een deel van het oudere bericht laten staan.
sorry, maar ik val in herhaling:D

ah, sorry, ikdacht dat je een vaste pc had. Als je de sticker die op je pc plakte bij de aankoop nog heb kun je daar info vinden.
die zou als volgt er moeten uit zien maar dit is de mijne:192594-Acer-TravelMate-5744-384g50mnkk-NotebookPC-html.jpg

Je had gewoon Systeem herstel moeten doen.
Naar vorig herstelpunt.
Had je het verwijderde er weer op gehad.

Precies. De videokaart is helemaal niet stuk, dat is quatsch. Als je allerlei programma's lukraak gaat verwijderen is dat vragen om problemen. Altijd eerst nagaan of a) het een programma is wat je niet kent, b) het een programma lijkt te zijn wat heel belangrijk is voor de computer zoals een .NEt programma of een videokaart driver en c) er meldingen komen dat indien je het programma verwijderd er ernstige problemen zullen komen met het uitvoeren van taken in het besturingssysteem. Niet essentiële programma's kun je zomaar verwijderen maar ik heb ook wel eens met een ander een computer opgeschoond (dat was mijn oude computer) en toen hadden we een ogenwaarschijnlijk eenvoudig programma'tje verwijderd waar wel een essentieel onderdeel van windows onder stond. Toen wilde de computer niet meer opstarten en hadden we, omdat het een OEM-versie was, geen besturingssysteem meer, ook geen back-up cd trouwens. Er moest dus een geheel nieuw besturingssysteem op en de bestanden waren we kwijt. De bestanden konden wel terug gehaald worden maar dan moest de harddisk eruit en dat hadden we er toen niet voor over.
Heb dus een wijze les ervan geleerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Was al een oude vraag,maar heb er toch op geantwoord.:)

En,voor stormbraker.
Harddisk er uit,in andere pc hangen.
Als disk NUMM..
Dan STEL!!!!! E: ChkDsk/F.
Dan zet hij alles weer terug uit eigen geheugen!!(wat in eigen bibliotheek staat).
Dan Defrag,. En hij is weer goed.

Laatst bewerkt:
Dat was juist het probleem: we hadden toen geen andere computer tot onze beschikking waarmee we dit kunnen doen. We hadden we een oude computer uit 2003 maar volgens mij had die een PATA aansluiting.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja,dat is vervelend.
heb zelf een exra Pc.in mijn vissenkamer staan,die SOMS gebruikt wordt(updaten) met alleen een HD en cd.
heb hem(HD uit PC van m,n Vrouw).en daar ingehangen en laten draaien.
Starte ook niet meer op,bleef in loop draaien.

@Stormbreaker,

Ik heb een paar quotes van je verwijderd, indien je direct reageert hoef je niet te quoten. Je kan gewoon de optie snel reageren gebruiken of reageer op vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan