Alles oud na nieuwe installatie XP Pro en geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@sterChief

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Door wat kuren van XP Pro de laatste tijd heb ik vandaag XP Pro opnieuw geinstalleerd.
Dat is allemaal prima gelukt en werkt goed.
Alleen het grote probleem is nu dat alles weer staat op de instelling van 10 jaar terug,
IE6, Oulook Express, enz.
De instellingen van mijn draadloze internetadapter zijn nu ook weer zo oud dat ik niet eens de mogelijkheid heb om de juiste WPA/WPA2 netwerksleutel in te voeren.
Hij geeft alleen maar WEP aan.

Dat is natuurlijk wel weer allemaal in orde als ik alles ge-update heb, maar dat gaat uiteraard niet zonder internetverbinding.
Op welke manier kan ik nu toch weer verbinding maken met internet om de zaak up te daten?

XP Pro was gecrasht en heb nu XP Home versie 2002 er weer op staan en geactiveerd,
met inmiddels internet erop (bekabeld), maar krijg de volgende problemen.

IE8 installeren lukt niet, krijgt melding:

Kan entrypoint van procedure SHRegGetValueW niet vinden in DLL-bestand SHLWAPI.dll

SP3 installeren lukt ook niet, krijg melding:

Setup heeft vastgesteld dat de versie van het servicepack dat op uw systeem is geïnstalleerd ouder is dan de versie die nodig is om deze hotfix te kunnen toepassen.
U dient minimaal versie 1 van het servicepack te hebben geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Ook dat lukte nog steeds niet, maar ben nu net klaar en alles is uiteindelijk gelukt.
Ik had het programma WSUS Offline Update 7.1 gebruikt en daarmee alle updates
incl. SP3 offline geinstalleerd via een USB-stick, dat ging prima.

SP3 zit er nu op en alles werkt.
Morgen nog even 104 updates:shocked: downloaden en installeren en dan is het weer klaar.
Systeem draait nu al weer als een speer.

Bedankt voor jullie inbreng en hulp.:thumb::thumb:

Neem in overweging om XP SP3 te slipstreamen als je alle updates nog binnen hebt gehaald. Dat bespaart je een evt. volgende keer veel werk. :D
Handleiding hier op Helpmij (PDF).
Nog een uitgebreide (NL PDF Formaat met plaatjes)
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan