Alles overzetten (incl. windows) naar andere schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauldaal

Banned
Lid geworden
4 mei 2001
Hallo, ik heb 2 harde schijven resp. 20/90 gig.

Al mijn bestanden staan op de kleine schijf, welke nu vol is.

Ik wil alles overzetten op de grote schijf maar weet niet hoe ik mijn systeem configureer om hem vanaf die schijf te laten booten.

Weet iemand raad? :8-0: :thumb:

Wil je alleen de bestanden of echt alles(heel windows erbij).

als je alleen bestanden wilt kan je op die van 90 windows installeren en als beide schijven in zitten kopieer je in deze computer van die ene schijf naar andere.

Maar als je heel windows en alles erbij wilt hebben zou ik zeggen om een Image van je schijf te maken.(die van 20 g)
Dat is een kloon en die kloon dan weer te installeren op die van 90 G. dan heb je alles meteen. Windows, alle bestanden(en ook waar het stond enz..) gewoon hoe het er nu uitziet in die van 20 G.
Norton Ghost kan je gebruiken om een Image ervan te maken maar je moet wel weten hoe je het moet gebruiken want we zouden niet willen dat je iets fout doet en je data verliest.

Je kan een image maken daaruit heb je keuze uit divers programma's en vervolgens de image op je nieuw harde schijf zetten
Maar vaak gebruik ik zo een gelegenheid voor een herinstalatie (als het server is)
Ook kan je er voor kiezen alleen je dat op de nieuwe schijf te zetten en de oude te bewaren voor je os

Geplaatst door joey13
Hallo

Op onderstaand link vind je maxblast. Met dit (gratis) programma kun je heel makkelijk data van de ene schijf naar de andere overtanken. Neemt ook verborgen bestanden etc. mee. Superhandig!!

http://www.maxtor.com/portal/site/M...tware Downloads/ATA Hard Drives&downloadID=58

Succes ermee!

Joey

Maar dan moet je wel minstens 1 Maxtor schijf in je systeem hebben zitten... ;) Een ander programma dat ook met meer exotische bestandssystemen kan omgaan is Clone Maxx. Dit is ook gratis en maakt gebruik van volledige DMA versnellling (waardoor het overtanken lekker snel gaat), voor bepaalde chipsets.
Link:

http://www.pcinspector.de/clone-maxx/nl/welcome.htm

Succes ermee, nogmaals!

Windows 7

Het is mischien al enkele jaartjes geleden dat dit item ter sprake kwam, maar nu is het voor mij terug up-to-date. Ik draai nu Vista Home Premium.
Ik zou één van de volgende weken overstappen naar Windows 7, op de meeste site's raden ze aan omdat met een 'kale' harde schijf te doen.
De discussie in aug. 2005 ging erom om van harde schijf naar harde schijf je volledige inhoud over te zetten. Dit zou ik ook willen doen om geen kater over te houden moest er iets mislopen. Werkt dit dan ook van harde schijf naar Data-Box. Zo ja, met dezelfde procedure?

Bedankt Harry,

de eerste link , voldoet aan mijn vraag, dus aan de slag.

Grtn Djinn

Graag de volgende keer een eigen vraag aanmaken en eventueel linken naar een oude topic, als deze van toepassing is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan