alles reusachtig groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Recycleer

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2001
beste medemens,

Mijn schoonbroer heeft een probleem met zijn computer ,nl. alles is heel groot geworden .
Door die grootte kun je niets meer veranderen aan de instellingen (niet zichtbaar ) , hij heeft iets gewijzigd van 100% naar 500% maar weet niet meer waar .
Ik heb al eens gekeken naar configuratiescherm-beeldscherm ... maar door de grootte is er bijna niets zichtbaar .
Hoe is dit op te lossen ??????
computer is mmx 200 windows 95

Dankt u bij voorbaat ...................

kun je nog rechtsklikken op je buroblad en dan naar eigenschappen? Tabblad vormgeving en dan zoeken naar windows standaard( of normaal). Zo staat het er dacht ik in 95/98

Als je een muis hebt, met scroll,
de ctrl (control) toets inhouden en dan scrollen veranderd ook de grootte van de letters. Jouw beeldscherm staat waarschijnlijk op 640 bij 480
Zet hem op 800 bij 600

Als je een muis hebt, met scroll,
de ctrl (control) toets inhouden en dan scrollen veranderd ook de grootte van de letters

Dit is alleen voor Internet Explorer, en gaat dus absoluut niet werken met Windows :).

Het probleem is als je een pagina opent, door de grote je er weinig mee kan doen,hij bezit geen scrollmuis om de pagina naar beneden te doen zakken(kun je dat eventueel met de toetsen ????? )

De toetsen page up en page down, home en end in dat blok boven de pijltjestoetsen. Deze zitten ook nog in het cijferblok.

Inderdaad bij vormgeving staat "geselecteerd "aangeduid waar het "normaal" moet zijn (zijn aanpassing van 100% naar 500 %), maar het probleem is dat ik niet onderaan de pagina geraak om dat te wijzigen-dus geen scrollmuis en ook niet met het toetsenbord,is er een andere manier om die instelling te wijzigen of zou het mogelijk zijn om een scrolmuis aan te sluiten en het zo te proberen.

Als jij dat venster kunt zien waarin die termen "geselecteerd" en "normaal" staan, dan moet je via de pijltjestoetsen kunnen kiezen voor een van die items in dat venster (staan daar ook niet allerlei kleurencombinaties voor je windows-uiterlijk in?). Je moet dan vanzelf bij windows standaard kunnen komen. En dan een hengst op Enter!

Je kan met de TAB toets in windows door alle opties heen lopen. Zo kun je bijvoorbeeld eerst de "instellingen" knop actief maken, daarna de OK toets etc. Bij iedere TAB toets verspringt ie eentje. Je ziet vanzelf dat een toets actief is als er een gestippeld lijntje omheen komt. Dan op Enter knallen!

Ga terug naar MS-DOS modus, en type het volgende:

scanreg /fix

Het register (system.dat en user.dat) wordt dan opnieuw opgebouwd.
Een backup van het oude register wordt gemaakt in c:\windows\sysbckup,
bestand rbbad.cab. Die 1.5MB kun je bij windows 98 wel vergeten.
Overigens zal windows 98 automatisch het register comprimeren als er meer
dan 500kB "lucht" inzit, tenminste als Optimize=1 in c:\windows\scanreg.ini.

Overigens, als we toch bezig zijn, met scanreg /restore kun je bij register
problemen een vorige versie terugzetten. Default maakt windows98 elke dag
een backup van je register (bij eerste keer opstarten op die dag). Dit zijn
bestanden rb001.cab, rb002.cab e.d. in c:\windows\sysbckup. Standaard worden
er 5 versies bewaard, maar dit aantal kun je instellen in scanreg.ini.
In scanreg.ini kun je evt ook extra bestanden opgeven die gebackupt worden
in de cab bestanden.
Wanneer je scanregw.exe opstart vanuit windows (bijv via snelkoppeling), kun
je op elk gewenst moment een backup maken van je register. Een backup naar
keuze restoren gaat zoals gezegd met scanreg /restore vanuit MS-DOS modus.
Het register backup utility ERU.exe (windows 95) heb je bij windows 98 dus
niet meer nodig.

Re: tekstgrootte

Hallo,

Ik heb dit probleem ook eens gehad onder windows 98.
Het lettertype was zo groot dat ik niet meer in de kolom, veranderen en toepassen kon komen.
Ik heb het op de volgende manier opgelost.
Ga naar start/configuratie/systeem/apparaatbeheer/beeldschermadapter. Verwijder deze en start de computer opnieuw op.
Hij zal nu automatisch gaan zoeken en om je windows 98 cd-rom gaan vragen.
Succes

Heb je het al op de volgende manier geprobeerd.
* Ga naar start.
* Instellingen
* configuratiescherm
* Beeldscherm
* Tabblad instellingen.
* Kies daar voor hoge kleuren en 800x600 pixels.
* klik op Toepassen en vlgs mij is het dan in orde.

Ria, dat is nu net het probleem. Recycleer kan juist die instellingen niet meer aanpassen omdat het beeld op 500% staat en er dus knoppen wegvallen.

Of is dit probleem inmiddels opgelost en kunnen we de status veranderen????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan