Alles uit je laptop halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjaminisdenaa

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2012
Hallo,

ik heb in Juli een nieuwe laptop gekocht (Hp pavilion G6-1280sb) om te gamen en school, maar ik had een paar vragen zodat ik hem nog sneller kan maken, want hij kan soms traag zijn.. Ik draai Windows 8 trouwens.

1. Kan ik zoals bij Readyboost ook geheugen toevoegen aan mijn beeldkaart?

2. Zijn er WERKENDE programmas om mijn pc sneller te maken? (Zoals SpeedUpMyPC maar dan werkend)

3. Zijn er programmas die werken (zoals Gamebooster maar werkend) die mij het gamen beter maken?

4. Zijn er programmas waar ik mijn CPU wat sneller kan maken? Bv overclocken (ken ik niets van)

5. Is er een soort Externe GPU die ik kan aansluiten aan mijn pc?

6. Kan ik van mijn 6GB ram (So-dimm 1333mhz) 16gb maken door twee keer 8gb te kopen? op de site van HP staat max 6.
Dank u!

Specs:

HP pavilion G6-1280SB
600GB HDD
Windows 8 64-bit Pro
6GB ram
Intel i5 2de generatie 2430m
Dual-GPU: Intel HD Graphics en AMD Radeon 6470M

1. Nee, readyboost wordt enkel gebruikt in plaats van virtueel werkgeheugen: een swap op je harde schijf.

2. + 3. probeer advanced system care eens, heeft tevens een "turbo" modus: klik

4. Ja, maar dit is absoluut niet aan te raden bij een laptop, daar zijn ze namelijk niet voor gemaakt.

5. Bepaalde laptops hebben die mogelijkheid, maar die van jou niet. Het is maar een select aantal dat dit hedendaags heeft/kan, en die zijn tevens goed aan de prijs.

6. 6GB is prima om te gamen, waarom zou je dit willen uitbreiden? Je videokaart is gewoon de limiterende factor van je laptop en die zal je hoogstwaarschijnlijk niet kunnen upgraden want er is een grote kans dat deze op het moederbord gesoldeerd zit. de 6470M is nu eenmaal geen gamevideokaart.

Ik zou deze toch op ene manier kunnen af solderen, de gpu?

En waarom heeft deze laptop die mogelijk heid niet? andere aansluiting? mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Die kan je er alleen af solderen wanneer je de apparatuur hebt die ze in de fabrieken gebruiken, nee dus.

Andere aansluiting ja, USB e.d. zijn verreweg van snel genoeg.

Heb net bf3 gespeeld, gaat max met een 600x??? resolutie op LOW.. Dus ik zal nu even de SystemCare downloaden.. nog andere tips?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat heus niet helpen om het op hogere instellingen te spelen hoor, dat zorgt er alleen voor dat die enkele haperingen die kunnen voorkomen omdat het systeem niet geoptimaliseerd is, weg zijn. Je laptop is gewoon niet geschikt om mee te gamen wat de nieuwere games betreft.

Om het laatste stukje optimalisatie eruit te halen zou je nog even Wise Care 365 Pro kunnen proberen... hierin zit ook een gamebooster. Maar een 2CV, ondanks tuning, wordt nooit een Maserati...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan