Alles van NAV verwijderen ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Hallo,
In onze school werken we sinds kort met Symantec Antivirus Corporate Edition. Dat is een antivirus pakket voor netwerken dat op de server beheerd wordt en dat de verschillende werkstations beschermt.
Vanaf de server kan je een client installeren en configureren en dat werkt eigenlijk probleemloos. Als netwerkbeheerder heb je veel minder werk dan met al die stand-alone installaties.
Nu is er echter één werkstation waar het maar niet lukt. Schijnbaar wordt de clientsoftware vanaf de server geïnstalleerd maar op de client is daar niets van te zien. Dat komt omdat er voorheen op dit werkstation al Norton Systemworks 2003 en Norton Antivirus 2004 gedraaid werd. Omdat het abonnement ten einde liep heb ik gekozen om deze pakketten te verwijderen en de client software te installeren. Dat lukt dus niet.
Via de supportpagina van Symantec heb ik al alle mogelijke artikelen doorgenomen over het manueel verwijderen van Symantec software, ik heb alles correct uitgevoerd, ik heb zelfs het register opgeschoond met Regcleaner en AShampoo Powerup XP (zoals in één van de vorige threads beschreven werd) maar dat levert allemaal niets op.

Ergens blijft er in dat register een verwijzing zitten die het onmogelijk maakt om Symantec Antivirus te installeren. Wie weet waar dat te vinden is en hoe men het moet verwijderen ?

De mensen van Symantec zijn natuurlijk wel telefonisch te bereiken maar daar vragen ze dan naar je Visa-kaartnummer en je begrijpt dat wij dat als school niet kunnen doen.

Van pure ellende heb ik dan maar geprobeerd om NAV 2004 terug te zetten maar dan krijg ik geen Liveupdates meer van de virusdefinities.

Ik zit hier dus met een werkstation dat bloot staat aan alle mogelijk virussen en dat kan absoluut niet !

Wie kan mij helpen ?

Ga eens naar start zoeken,typ daar regedit. Bij bewerken, kies je zoeken typ daar symantec of dat wat je wil verwijderen en verwijder het dan,dan moet het opgelost zijn.

Was het maar zo eenvoudig

Ik heb in het register al heel wat keys verwijderd zoals beschreven in de supportpagina's van Symantec. Maar blijkbaar is die registerwaarde die bijhoudt wat je eerder al geïnstalleerd had, daar niet bij.

Gebruik de optie "zoeken" is en type het het vakje "woorden of gedeelte daarvan.."; downloads.

Je moet wel de verborgen bestanden ook mee laten scannen,en je kan gewoon op C laten zoeken.

Verwijder vervolgens alles wat met Symantec te maken heeft.

Leeg je prullenbak en re-boot.

Niet gelukt

Ik heb in het register ALLE keys met 'Symantec' en 'Norton' verwijderd. Er waren er heel veel.
Daarna opnieuw geprobeerd met Symantec Client en raad eens ... het lukt maar niet.

De naam van de client computer wijzigen, en dan opnieuw instaleren, heb je dat al geprobeerd?

Groeten Oossie

Nog niet geprobeerd

Verwijderen van de tijdelijke bestanden heb ik nog niet geprobeerd. Dat probeer ik morgenochtend, want nu ben ik niet meer op school maar wel thuis.

De naam van de client veranderen lijkt mij ook een goed idee. Dat doe ik morgen zeker ook.

Succes ermee, laat even weten of het gelukt is.

Groeten Oossie

Niet gelukt

Goeiemorgen !

Alle tijdelijke bestanden heb ik verwijderd, nog eens het register overlopen om verwijzingen naar Symantec of Norton te verwijderen, nog eens het register opgeschoond met regcleaner, herstart en opnieuw geprobeerd om de client installation te doen : geen resultaat.
In het register zijn er wel een aantal keys die ik niet kan verwijderen : de toegang wordt geweigerd.

Daarna heb ik het werkstation een andere naam gegeven en opnieuw geprobeerd om te installeren : geen resultaat.

Van pure ellende heb ik nu opnieuw de stand-alone versie van Norton Antivirus 2004 geïnstalleerd. Dat is wel gelukt, maar het gaat maar om een tijdelijke verlenging van het abonnement tot februari 2005. Dit is dus zeker geen definitieve oplossing.

Dat herformatteren van de harde schijf zal er toch nog van komen, denk ik.

De enige optie die ik nog kan bedenken is om het ip nummer te wijzigen, en de netwerknaam te wijzigen. Heb het vermoeden dat er in de serverfile het een en ander bijgehouden word, aangaande de instalatie.

Groeten Oossie

Nog niet opgelost maar op goede weg

Inmiddels is het probleem nog steeds niet opgelost. Maar de support afdeling van Symantec probeert me nu wel verder te helpen.
Bedankt voor de tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan