phal
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 nov 2001
- Berichten
- 227
Hallo,
In onze school werken we sinds kort met Symantec Antivirus Corporate Edition. Dat is een antivirus pakket voor netwerken dat op de server beheerd wordt en dat de verschillende werkstations beschermt.
Vanaf de server kan je een client installeren en configureren en dat werkt eigenlijk probleemloos. Als netwerkbeheerder heb je veel minder werk dan met al die stand-alone installaties.
Nu is er echter één werkstation waar het maar niet lukt. Schijnbaar wordt de clientsoftware vanaf de server geïnstalleerd maar op de client is daar niets van te zien. Dat komt omdat er voorheen op dit werkstation al Norton Systemworks 2003 en Norton Antivirus 2004 gedraaid werd. Omdat het abonnement ten einde liep heb ik gekozen om deze pakketten te verwijderen en de client software te installeren. Dat lukt dus niet.
Via de supportpagina van Symantec heb ik al alle mogelijke artikelen doorgenomen over het manueel verwijderen van Symantec software, ik heb alles correct uitgevoerd, ik heb zelfs het register opgeschoond met Regcleaner en AShampoo Powerup XP (zoals in één van de vorige threads beschreven werd) maar dat levert allemaal niets op.
Ergens blijft er in dat register een verwijzing zitten die het onmogelijk maakt om Symantec Antivirus te installeren. Wie weet waar dat te vinden is en hoe men het moet verwijderen ?
De mensen van Symantec zijn natuurlijk wel telefonisch te bereiken maar daar vragen ze dan naar je Visa-kaartnummer en je begrijpt dat wij dat als school niet kunnen doen.
Van pure ellende heb ik dan maar geprobeerd om NAV 2004 terug te zetten maar dan krijg ik geen Liveupdates meer van de virusdefinities.
Ik zit hier dus met een werkstation dat bloot staat aan alle mogelijk virussen en dat kan absoluut niet !
Wie kan mij helpen ?
In onze school werken we sinds kort met Symantec Antivirus Corporate Edition. Dat is een antivirus pakket voor netwerken dat op de server beheerd wordt en dat de verschillende werkstations beschermt.
Vanaf de server kan je een client installeren en configureren en dat werkt eigenlijk probleemloos. Als netwerkbeheerder heb je veel minder werk dan met al die stand-alone installaties.
Nu is er echter één werkstation waar het maar niet lukt. Schijnbaar wordt de clientsoftware vanaf de server geïnstalleerd maar op de client is daar niets van te zien. Dat komt omdat er voorheen op dit werkstation al Norton Systemworks 2003 en Norton Antivirus 2004 gedraaid werd. Omdat het abonnement ten einde liep heb ik gekozen om deze pakketten te verwijderen en de client software te installeren. Dat lukt dus niet.
Via de supportpagina van Symantec heb ik al alle mogelijke artikelen doorgenomen over het manueel verwijderen van Symantec software, ik heb alles correct uitgevoerd, ik heb zelfs het register opgeschoond met Regcleaner en AShampoo Powerup XP (zoals in één van de vorige threads beschreven werd) maar dat levert allemaal niets op.
Ergens blijft er in dat register een verwijzing zitten die het onmogelijk maakt om Symantec Antivirus te installeren. Wie weet waar dat te vinden is en hoe men het moet verwijderen ?
De mensen van Symantec zijn natuurlijk wel telefonisch te bereiken maar daar vragen ze dan naar je Visa-kaartnummer en je begrijpt dat wij dat als school niet kunnen doen.
Van pure ellende heb ik dan maar geprobeerd om NAV 2004 terug te zetten maar dan krijg ik geen Liveupdates meer van de virusdefinities.
Ik zit hier dus met een werkstation dat bloot staat aan alle mogelijk virussen en dat kan absoluut niet !
Wie kan mij helpen ?