alles van outlook kwijt en en andere instellingen gewijzigd

• Onderwerp starter Onderwerp starter baldo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Bij opstarten outlook kreeg ik de melding om outlook in te stellen, was alles kwijt inclusief mijn outlook folder (kan ik niet meer terugvinden). Ook mijn internet instellingen zijn weg. Heb een herstel gedaan van een dag geleden, maar krijg niets weer terug.

Is er misschien een virus in omloop en kan kan iemand mij vertellen hoe de outlook folder heet en waar hij normaal gesproken staat. Gebruik Vista.

Alvast bedankt

Martin

Info:
Vrijwel alle gegevens binnen Microsoft Outlook worden standaard opgeslagen in een bestand dat eindigt op PST. Standaard staat dit bestand op de volgende locatie:

C:\Documents and Settings\"uw gebruikersnaam"\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Tip: u treft hier mogelijk meerdere PST-bestanden aan als u gebruik maakt van de autoarchieffunctie binnen Outlook. Kopieer in principe alle PST-bestanden. Ziet u geen enkel PST-bestand staan of alleen een oud bestand (let op de datum) dan kunt op de volgende manier nagaan waar het PST-bestand wel opgeslagen is. Open Outlook, klik op Extra, Opties, tabblad E-mailinstellingen en klik op de knop Gegevensbestanden. In Windows 98 en Windows ME vindt u het PST-bestand standaard onder C:\Windows\Application Data\Outlook.

Let op: in het PST-bestand worden de e-mailccounts NIET opgeslagen.
bron:
http://backup.uwpc.info/waar.htm#e-mail_MSO

Doe eens het volgende:
[Windows-toets]R toetscombinatie -> cmd /k dir /s /a c:\*.pst
Je zou dan (als je .pst nog op C: ergens aanwezig is) moeten kunnen zien waar.

Als je vermoed dat je outlook bestanden op een andere schijf staan dan de standaard C: , dan even C:\ vervangen door de schijfletter waar je denkt dat het staat (bijv. D:\ )

@Crash: Als ik me niet vergis heeft Vista niet de structuur meer van C:\Documents and Settings, vandaar mijn bovengenoemde zoek-opdracht.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor jullie reacties, inderdaad Vista werkt met users en de suggestie van 'document en settings' werkt niet.

Ook de 2e suggestie geeft niet veel, krijg de melding 'volume in station C heeft geen naam, volume nummer is bla bla'

Hebben jullie nog een suggestie ?

Martin

@Crash: Als ik me niet vergis heeft Vista niet de structuur meer van C:\Documents and Settings, vandaar mijn bovengenoemde zoek-opdracht.
Deze structuur is nog steeds in Vista aanwezig. Kan alleen niet kijken of de PST op dezelfde plek opgeslagen wordt, gezien ik Outlook niet heb laten installeren met Office. Hoe wel ik dat wel denk, want de Office map staat wel daar.

Rechtstreeks vanuit de Vista verkenner gekopieerd.:)
C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application Data\Microsoft\Office
De map "aplication data" is wel een verborgen map.

Laatst bewerkt:
Heb geprobeerd een pst file te zoeken en heb verborgen bestanden uitgeschakeld. Heb wel back-up files met een pst extensie, maar Vista vind niets, wat een k.... systeem.

Is wel erg vreemd

Martin

Dan kun je die toch in Outlook importeren? bestand > openen > Outlook data.

Ja, maar dat zijn oudere files en ik ben op zoek naar de recente pst file, die kan toch niet zomaar verdwenen zijn ?

Martin

Heb je mijn methode van zoeken nog geprobeerd? Ik zie alleen een zoektocht o.b.v. de ingebakken Vista-zoekopdracht in Verkenner door je genoemd?

Tijs.

Ja, maar krijg onderstaande melding

'volume in station C heeft geen naam, volume nummer is bla bla'

Heb mail opnieuw ingesteld en internet ook. Als ik opnieuw opstart zijn alle instellingen weer verdwenen. Denk dat er iets anders aan de hand is. Ga even een recovery doen van HP. Eens kijken wat dit oplevert.

Martin

Ja, maar krijg onderstaande melding

'volume in station C heeft geen naam, volume nummer is bla bla'

Kreeg je de melding terug: "Bestand niet gevonden" (of vergelijkbaar) als laatste regel, of worden er wel degelijk .pst bestanden gevonden?

Gegeven dat jij met de standaard Windows Zoek-functie enkele 'oude' .pst's gevonden hebt, had je die ook met mijn zoekopdracht moeten vinden, tenzij je de verkeerde schijfletter in mijn zoek-commando had aangegeven. Daarvan heb ik melding gedaan.

En ja, het is natuurlijk spartaanser dan Verkenner, maar je kunt (zonder allerlei 'moeilijke' aanpassingen te hoeven doen in de instellingen van het Zoeken in Verkenner) zien óf en wáár bepaalde (types) bestanden zich bevinden op een schijfletter, zelfs indien het systeembestanden of verborgen bestanden betreft.

Succes met je restore-actie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb een systeem herstel gedaan via HP (heb een HP laptop). Via Windows werkte het niet, via HP Recovery wel, gelukkig !!!!!

Alles werkt nu weer. Bedankt voor jullie moeite. Ben blij dat alles weer werkt.

Bedankt,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan