Alles vervangen, wat nu???

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornruiter

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Oké, hier is het probleem:

Als ik de PC opstart, duurt het HEEEEEEEL lang voordat ie alle IDE apparaten vind, dan krijgt mijn CD-Brander een heel vage naam, zoiets als !#@[][]!!!_! etc.
Eerst ging de PC helemaal niet aan, toen had ik er een nieuw moederbord in gestopt. Dat was het probleem niet. Nu zit er een nieuwe CPU in, en hij wil Windows XP ook niet opstarten. Ik zal t nog is proberen met me oude moederbord, maar dat zou niet persé moeten.

Wie weet het antwoord???

Hallo bjornruiter.

Als ik je verhaal zo lees denk ik aan een defect ide apparaat, dus bijvoorbeeld hd, cdrom, of brander. Ook zou het kunnen zijn dat de ide cabel defect of niet goed is aangesloten. Ik adviseer dan ook eerst de ide kabels te vervangen, en een voor een de ide apparaten weer aan te sluiten.

Groetjes Erik Rothuis

Ja, nu heb ik me ouwe ASUS mainboard er weer in zitten, en nu krijg ik de volgende piepjes:

lang, korter, korter en dan een hogere toon snel achter elkaar kort, kort, kort, zonder einde.

Heb het probleem al eerder gehad, ben vergeten wat ik eraan heb gedaan :(

'k zal nog ff een andere VGA kaart proberen.

Heb nu andere VGA kaart geprobeerd.

Kreeg toen wél beeld, maar hij zei iets van Floppy drive A Media Search error

en hij gaf een heleboel korte piepjes, zoals het tweede gedeelte van die met de oude VGA kaart.

Deze andere VGA kaart is PCI, en geen AGP. Die AGP kaart heeft het altijd gewoon gedaan!

Haal alles eraf behalve voeding, processor(+koeling) videokaart, 1 geheugenreep.

Als dat werkt, daarna de onderdelen een voor een toevoegen en aldus de rotte appel vinden

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan