Alles wat actief is / verbonden is

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
142
Hoe kom je er achter wat er allemaal actief is / alle automatisch startende processen, en hoe kom je erachter wat er allemaal verbonden is met internet?
Ik bedoel: je start een computer op, meld aan op een gebruikersaccount en dan zijn er al allerlei dingetjes die vanzelf verbinding maken en gaan draaien op de achtergrond.

Hoe kom je erachter wát er allemaal exact draait, en wat er allemaal exact verbonden is met internet?

En ook best belangrijk: hoe kan je deze dingen stuk voor stuk uitzetten zodat dit niet meer automatisch aan gaat / verbindt alleen al bij aanmelding, maar alleen als je het benodigde programma opstart?

Ik doe eerlijk gezegd liever zelf wat moeite om als ik dan eens een programma wil gebruiken, dit aan te zetten, dan dat het altijd maar vanzelf aanstaat, al wil ik alleen maar een word documentje printen.

Ik heb al gekeken bij taakbeheer en daar staan wat dingen. Maar bij windowsR, msconfigexe en dan services of iets dergelijks staat veel en veel meer. Zoals UPnP device op actief, kan je deze op nonactief zetten of betekent dit niets.
Wat geeft nu meer een antwoord?

En, kan je ook een programma tijdelijk uitzetten? Om te kijken wat voor effect het heeft, of je het echt nodig hebt (zo nee, dat je het dan kan verwijderen)?
 
Laatst bewerkt:
Minder uitgebreid en diepgaand, maar wel een duidelijk overzicht geeft Soluto.
Dit brengt in kaart wat opstart en hoe lang dat duurt per process.
Deze zijn vervolgens uit te schakelen of kunnen vertraagd opgestart worden.

Mvg Leo
 
Minder uitgebreid en diepgaand, maar wel een duidelijk overzicht geeft Soluto.
Dit brengt in kaart wat opstart en hoe lang dat duurt per process.
Deze zijn vervolgens uit te schakelen of kunnen vertraagd opgestart worden.

Mvg Leo

Pas wel op met Soluto. Ze slaan al je computer gegevens op in hun eigen database, waardoor wellicht je privacy wordt aangetast wanneer je dat niet wilt.
 
Denk dat het me toch niet gaat lukken.
Wat voor "soort" computerkundige kan je hiervoor vragen?

Is trouwens unpn device (staat op active bij msconfig) als dit op active staat hetzelfde als upnp wat ze adviseren om uit te zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan