alles wat nu op C: staat overzetten naar andere schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
2.541
de reden wrom ik dit wil doen, is omdat die andere harde schijf stukken sneller is en dus mijn pc ook een stuk sneller zou moeten worden dan:)

dit is mijn toestand nu: C-schijf(15 giga, 5400 rpm, 512 kb cache) waarvan 6.98 bezet met windows, programma's..., nog een schijf(80.0 giga, 7200 rpm, 2 meg cache) opgedeeld in D(66.6 giga) voor games, muziek, downloads... en E(9.99 giga) waar nix opstaat. de D en de E zijn NTFS en de andere is FAT32. nu is mijn bedoeling om alles wat op C staat naar E te zetten, dan de pc openbreken, en de snellere schijf als master te hangen en de ouwe er uit te halen. is dit eiglijk mogelijk zonder te formatteren? want nu draait mijn pc tog juist goed en is het dus niet nodig. hoe moet ik hiervoor te werk gaan? de toestand later zou dus moeten volgende worden: E wordt C waar windows op komt en programma's en D blijft D waardoor snelkoppelingen in principe blijven werken.
 
Het is dacht ik niet mogelijk om hem te kunnen kopieeren zonder windows opnieuw te installeren maar je kan wel gewoon al je belangrijke bestanden op je d schijf even neerzetten en dan op e schijf windows opnieuw installeren. Wat ik bedoel is gewoon op 1 harde schijf windows erop zetten en op je andere harde schijf je bestanden zetten. Maar het is dacht ik niet mogelijk alles over te zetten (dus ook windows) zonder hem opnieuw te installeren. Je kan wel al je bestanden overzetten, maar windows dacht ik niet.
 
kzal nog ff w8en op andere reacties, misschien is het dan wel mogelijk:)
 
ik ben dus van plan om tog windows te herinstalleren:) maar ik krijg al de volgende foutmelding als ik wil opstarten vanaf cd:
druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten...
NTLDR ontbreekt
Druk Ctrl+alt+del om opnieuw op te starten

wat moet ik nu doen? met windows herinstalleren heb ik nog niet zoveel ervaring:confused:
 
ik krijg tijdens het installeren de volgende foutmelding

setup cannot copy the file: wmerrenu.dll(ik zit nog altijd in blauwe schermen:))

opnieuw beginnen of negeren?
 
Laatst bewerkt:
tijdens het installeren kwam ik dus de volgende foutmelding tegen: wmerrenu.dll(kan niet gekopieerd worden) weet iemand of dit belangrijk is, want ik heb dit namelijk overgeslagen, zou ik er goed aan doen om het van op het internet opnieuw te downloaden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan