• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alles wissen (ook checkboxen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ES3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ES3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2010
Beste allemaal,

Ik ben nog niet zo heel bekend met vba's en macro's maar met hulp van dit forum heb ik al het e.e.a. gedaan.
Ik wil graag op een tabblad een button maken waar na klikhierop alle antwoorden op het tabblad worden gewist, dit is inmiddels gelukt.
MAAR het lukt me niet om ook alle checkboxen te onvinken via deze vba. Moet ik hiervoor eerst een code hangen aan de checkboxen?
Daarnaast zou ik graag, wanneer iemand op die button klikt, een pop up willen hebben met "weet u zeker dat u alles wilt wissen?".

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Alvast bedankt!

p.s. zou het ook mogelijk zijn om bij 1 button ook de checkboxen en informatie op andere tabbladen te wissen?

hoi ES3

bedoel je zo iets?
je moet zelf eerst bepalen hoe groot MijnRange moet worden.
bijvooebeeld:
set MijnRange=ActiveSheet.Cells().SpecialCells(xlCellTypeAllValidation)

Code:
With MijnRange.Validation
        .Delete
        .Add Type:=xlValidateInputOnly
 End With

groet sylvester

Misschien is mijn titel wat verwarrend merk ik nu.
Met alles wissen bedoel ik meer, alles wat men heeft kunnen invullen als antwoorden op de vragen en dat de pull down menu's weer leeg komen te staan. Dit is me allemaal gelukt
Nu heb ik daarnaast ook nog 22 checkboxen welke ik tevens allemaal leeg / ongevinkt wil hebben door op de button te klikken.

Wat bedoel je met mijn range? De checkboxen liggen tussen de cellen C30 en C42 - I30 en I37 , maar dat bedoel je volgens mij niet?!

Alvast bedankt!

Groetjes Eefje

Ik weet niet hoe, maar het is al gelukt!

bedankt voor de hulp!

Groetjes Eefje

Laatst bewerkt:
Er is ook een zoekfunctie verbonden aan dit forum. Misschien kan je je oplossing plaatsen om zo mensen die eenzelfde probleem hebben een stapje verder te helpen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan