• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alles wordt geselecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
403
Ik heb een probleem in excel.
ik start excel op, kies een willekeurige cel dan blijft het selecteren van de cellen. Dus wanneer ik in een cel ga staan en vervolgens in een andere, dan word alles geselecteerd.
Ik heb de Scrol Lock toets uit staan
 
Druk eens een paar keer op F8. Stopt het dan. Of Escape kan ook soms helpen.
 
Druk eens een paar keer op F8. Stopt het dan. Of Escape kan ook soms helpen.

Nee dat werkt ook niet.
Ik heb het probleem ook in word en Outlook. Alles wat je selecteerd wordt zeg maar steeds uitgebreidt. Het lijkt net of de shift-toets voor het selecteren, wat je normaal wel eens doet.
In Word is "UIT" onderaan de pagina ook uitgevinkt.
 
Het probleem is opgelost.
Leek wel of er wat stof onder de shift toets zat o.i.d. Een paar keer hard erop slaan en hij deed 't!
 
In Word staat wellicht de extended selection aan (ik werk in het Engels0. Als je in Word dubbel klikt op UIT is het dan over? Waarschijnlijk is het dan ook over in outlook omdat deze vaak de word editor gebruikt.

Voor Excel heb ik nog niets kunnen vinden. Ik ga nog effe zoeken

Ron

Aanpassing: Hoeft dus al niet meer
 
Laatst bewerkt:
Cel blijft geselecteerd hoe hef je dit op?

Goedemorgen,

Ook ik heb hetzelfde probleem. Waarschijnlijk druk ik een bepaalde toetsencombinatie in waardoor de cel waar je op dat moment in staat geselcteerd blijft. Als je de muis vervolgens beweegt sleept de cursor als het ware alle cellen mee naar de plek waar je stilhoudt. Het werkt eigelijk net als de Shift knop ingedrukt houden en dan de pijltjestoetsen om een bepaald bereik/groep cellen te selecteren.

Hierdoor kan je het bestand ook niet meer opslaan. Vervolgens werken andere Officeproducten ook niet meer goed. Zo werkt oa het scroll wieltje van de muis niet meer
en moet je dus om naar beneden of boven te "navigeren" het balkje aan de rechter kant van de pagina aanklikken en slepen.

Excel hard afsluiten via Taakbeheer en vervolgens Windows opnieuw opstarten is de enige mogelijkheid voor mij op dit moment om het ongedaan te maken. Tijdrovend en erg vervelend....

N.b.: Ik heb dit probleem in het verleden al eerder meegemaakt. Na enkele maanden ergernis constateerde ik het probleem direct na de gewraakte toetsencombinatie, en kon ik het probleem oplossen door die combinatie weer te doen. Nadat ik over was gegaan naar een nieuwe laptop met een nieuw draadloos toetsenbord en muis is het niet meer voorgekomen, en ben ik de combinatie vergeten...........

Hopenlijk weet iemand hoe je dit kan oplossen.

Groet,

Valentijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan