alles wordt op de C: gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
hallo

Ze hebben mijn laptop in tweeen gedeeld
1: de C: waar windows op staat en
2: D: waar ik alles op kan zetten zoals foto`s ed.

alleen nu heb ik het volgende probleem:
in de C: staat een map met mijn naam erop en daar worden nu alle downloads (foto`s, document ed op gezet).

De D: is nog helemaal leeg.
ik kan die map met mijn naam uit de C: ook niet verplaatsten naar de D: wel kopieeren maar dan heb ik naar mijn idee alles 2x op de pc staan.

Hoop dat jullie het nog begrijpen.
en misschien hier een oplossing voor weten
dank je wel alvast
Carina:confused:

Die map staat als voorkeursmap zo in het register:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
reg query "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders">>%UserProfile%\desktop\shellfolders.txt
start notepad %UserProfile%\desktop\shellfolders.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:shellfolders.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → shellfolders.batAls administrator uitvoeren

Hoe wil je dat de map heet die bij Downloads hoort?

Laatst bewerkt:
Ok. Laten we beginnen bij het verplaatsen c.q. kopieren van de Documenten-mappen.

Ik neem aan dat die, per Gebruiker, op de C:-schijf staan, in de Gebruikers (Users) Documenten (Documents) map.

Ok: Je gaat dus dan naar Start, Computer, C:, Gebruikers, <Gebruikersnaam>, RechterMuisKlik daar bv. de map Documenten, tabblad Locatie.

Ok, hier is de truc:

Verander daar de Bestandslocatie, in het vak voorgeselecteerd, met de knop Home, Delete alleen letter C, typ letter D, klik Toepassen, OK.

Je krijgt dan nog een Dialoogvenster of je wil Kopieren of Verplaatsen, kies voor Verplaatsen tenzij je een backup wil behouden. Herhaal dat een voor een voor alle andere mappen, bv. Downloads, etc...

Vanaf dan worden alle nieuwe documenten etc. op de D-schijf opgeslagen, in de map met de exact dezelfde naam als de oorspronkelijke.

De Gebruikers-mappen op C: mag je niet verwijderen, want alleen de Documenten-mappen worden verplaatst, de daariboven ook aanwezige Systeem-mappen moeten blijven staan.

Daarna Afmelden, herhaal voor iedere relevante Gebruiker, inclusief ingebouwde Administrator.

poe poe best moeilijk maar ik ga het proberen.
kan ik de hele map (gebruikers) ook verplaatsen van de C: naarde D:?

Nee, dat gaat nou net niet.
De Gebruikers-mappen op C: mag je niet verwijderen, want alleen de Documenten-mappen worden verplaatst, de daariboven ook aanwezige Systeem-mappen moeten blijven staan. Bron: TheKnight

De link van @mennomulder is toch duidelijk genoeg? Zo moeilijk is het nou ook weer niet.

Laatst bewerkt:
Je kunt in elk programma wat download e.d. aangeven waar de bestanden opgeslagen moeten worden, kijk daar eens naar.

Dank voor alle reacties, ik heb de laptop toch maar naar de expert gebracht, vond het een beetje moeilijk.

Groet Carina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan