• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alles zoeken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
En toch werkt die macro. Is getest, en vermits jij geen foutmelding krijgt, en zelfs een resultaat, wil dit zeggen dat hij werkt.

Vermoedelijk staat de gezochte waarde inderdaad slechts éénmaal in je bestand.

Luc
 
Geplaatst door Luc Heyndrickx
Vermoedelijk staat de gezochte waarde inderdaad slechts éénmaal in je bestand.
De waarde waar ik op zoek staat op enkele tientallen plaatsen in het bestand.
Het enige wat er gebeurt is dat dat schermpje verschijnt EN een zandlopertje dat continu in beeld blijft staan.
Het lijkt er dus op dat die macro ergens in een lus blijft hangen.

Guus.
 
Ter aanvulling: de macro van Jheesterbeek doet wel wat ik bedoel (zie hieronder), maar werkt blijkbaar niet in heel grote spreadsheets. Als dat laatste probleem is opgelost ben ik eruit.

attachment.php


Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Guus,

Ik ben aan het zoeken. Er zit inderdaad nog een probleempje in m'n macro:

Hij zoekt op elk blad de te zoeken waarde... maar stopt als hij de waarde op het blad vind, en gaat onmiddellijk over naar het volgende werkblad.

Normaal moet ie verder zoeken op hetzelfde werkblad zonder onderbreking.

De macro van jheesterbeek faalt op verschillende punten:
Ten eerste gebruikt hij 'Select'... en dat lukt natuurlijk niet altijd. In verborgen werkbladen bijvoorbeeld loopt het al fout.
Ten tweede is dit een bijzonder langzame macro, vermits ie in een lusje alles doorloopt.

Om eerlijk te zijn: mijn macro hapert dus ook als ik die select niet mag gebruiken.

Ik denk dat ik 's ga stoppen om te zoeken naar een oplossing. Volgens mij bestaat hier een invoegtoepassing voor. Ik ga die 's opzoeken.
Luc
 
Geachte heer Eesterbeek

Geachte heer Eesterbeek,

Graag zou ik met u contact hebben over een uitbreiding van deze macro.
Zelf ben ik niet echt op de hoogte van excel om dit aan te pakken, wel heb ik deze macro gebruikt in een bestaande lijst, en dit werket perfect, ik zou graag met u in contact komen om de mogelijkheden te bekijken de macro uit te breiden indien mogelijk.

Ik zou deze graag vanaf een apert werkblad willen draaien, waarop dan het zoekresultaat plus een paar extra kolommen met informatie uit mijn tabel zichtbaar worden.

Ik hoop van u een reactie te ontvangen.
Bij voorbaat dank,
A.C. Gort

Leuk dat ik eens eeen vraag van een Giga-Senior kan beantwoorden :)
Met onderstaande macro kunje een gewenste tekst zoeken in het actieve werkblad:

Sub Zoek()

Dim Rij, ZoekTekst, ZoekWaarde, Output
Dim Resultaat
Dim Cel As Range
'On Error Resume Next

ZoekWaarde = LCase(InputBox("Wat wilt u zoeken?", "Zoek in tabblad", "Test"))
ActiveSheet.UsedRange.Cells.Select

For Each Cel In Selection
ZoekTekst = LCase(Trim(Cel.Value))
Output = InStr(1, ZoekTekst, ZoekWaarde01, vbTextCompare)
If Output <> 0 Then
Debug.Print Cel.Address
If Resultaat = Empty Then
Resultaat = Cel.Address
Else: Resultaat = Resultaat & "," & Cel.Address
End If
End If
Next
Range(Resultaat).Select
End Sub


Succes

John
 
A.C. Gort

heb je gezien dat de laatste activiteit van jheesterbeek 23-01-2007 22:57 is? Ga je niet echt snel antwoord van kunnen verwachten. Al kan ik zeggen dat de code wel veel beter kan gemaakt worden. Laat eens duidelijk weten wat er nog moet bijkomen in de macro.
 
A.C. Gort

heb je gezien dat de laatste activiteit van jheesterbeek 23-01-2007 22:57 is? Ga je niet echt snel antwoord van kunnen verwachten. Al kan ik zeggen dat de code wel veel beter kan gemaakt worden. Laat eens duidelijk weten wat er nog moet bijkomen in de macro.

Beste Wigi,

Allereerst dank voor je reactie.

Wat ik al in de eerste vraag aangaf zou ik graag deze macro willen aanpassen zodat deze vanaf aan ander werkblad werkt.
Ik heb een lijst met producten waaruit gesorteerd moet worden, dat werkt met deze macro perfect, alleen zou ik op een ander werkblad een soort menu willen maken met daaronder de uitkomst van de gezochte producten, dus het resultaat van de zoekactie.
Tevens bevat de bestaande lijst nog een aantal kolommen met informatie die ook op deze manier zichtbaar gemaakt moet worden.

Voor mij iets te complex gezien mijn te geringe kennis van macro's en het maken van een passend object 'userform' hiervoor, heb er al weleens mee gestoeid maar kom er niet echt uit.

Het handigst zou het zijn je de file/lijst te sturen om te zien wat ik bedoel, ik heb alleen geen idee of dit ook rechtstreeks kan, ben pas nieuw op deze site, dus ken nog niet alle spelregels.

Ik zie je antwoord tegemoet en nogmaals dank voor je reactie.

Groet,
André Gort
 
André

begin gewoon een nieuwe topic en leg je probleem verstaanbaar uit. Met (fictief) voorbeeldbestandje. Je kan een link plaatsen naar deze topic als je wilt.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan