Ik moet mij dringend een nieuwe laptop aanschaffen.
Dat mag rond de 800 Euro zijn, met een marge van een kleine 200 euro erboven of eronder moesten daar prijskwaliteit betere dingen te vinden zijn.
Doel: Allround, surfen, muziek afspelen, video's bekijken, zo nu en dan eens een game, en als belangrijkste eigenlijk bureautaken
al bij al echter toch liever snelheid dan snufjes (betere processor versus blue rayspeler, HD inputs of dure boxen) voor als ik dan toch eens spelletjes installeer die wat meer vereisen.
vereisten:
Hoe zit dat juist met die OEM versies van een besturingssysteem ?
Dat mag rond de 800 Euro zijn, met een marge van een kleine 200 euro erboven of eronder moesten daar prijskwaliteit betere dingen te vinden zijn.
Doel: Allround, surfen, muziek afspelen, video's bekijken, zo nu en dan eens een game, en als belangrijkste eigenlijk bureautaken
al bij al echter toch liever snelheid dan snufjes (betere processor versus blue rayspeler, HD inputs of dure boxen) voor als ik dan toch eens spelletjes installeer die wat meer vereisen.
vereisten:
- 17 inch
- Windows OS (Vista is zeker standaard ?)
- Een iets of wat betere batterij dan mijn satellie pro Toshiba
- Merk maakt niet uit als het de kwaliteit maar niet compromiteert
- geen office licentie (heb ik zelf nog)
- Windows OS (Vista is zeker standaard ?)
- Een iets of wat betere batterij dan mijn satellie pro Toshiba
- Merk maakt niet uit als het de kwaliteit maar niet compromiteert
- geen office licentie (heb ik zelf nog)
Hoe zit dat juist met die OEM versies van een besturingssysteem ?
Je krijgt die niet op CD (herinner ik mij van mij Dell jaren geleden)? Je kan die niet installeren op een andere computer ? Wat dan als je wil herinstalleren ?
Hoe zit het met het verschil tussen een 32 en 64 bits infrastructuur ? Over welke hardware component gaat het dan eigenlijk? Is het het mogelijk (en sneller) of verplicht om een 64 bits OS te kopen ?