alround PC 1000 Euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter safex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

safex

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
hallo,

ik heb al eerder een vraag gestart maar nu weet ik meer wat ik wil:
ik ben van plan om met de kerst een nieuwe pc te bouwen, het moet een snelle alround pc worden, met een budget van 1000 euro

Wat weet ik al zeker?
- behuizing (Coolermaster HAF922)
- Videokaart (Saphire HD5850)
- 6 GB DDR3 -XXXX geheugen (tripple channel)

Wat heb ik al?
- Hard drive (SATA, volledig geinstalleerd, zit in mijn huidige pc)
- besturingssysteem zie hierboven
- DVD brander
- alle rand apparatuur

Wat zijn mijn eisen?
- processor van ±3GHz quad core (ivm tripple channel denk ik i7)
- mogelijkheid tot crossfire
- hij hoeft niet stil te zijn

nog wat vragen?
ja, moet je perse een tripple channel, MoBo, processor voor tripple channel geheugen hebben?
en hoe bereken je hoeveel watt voeding je nodig hebt? (zat zelf tussen 850 en 900 te denken)

ik wil hem zelf bouwen, nu kan ik alleen nog zeggen: alvast bedankt!

U zegt dat u een voeding van 850 watt a 900watt wilt belachelijk met 700 a 600 watt red u het makkelijk. U zegt dat u een processor wilt van 3ghz of hoge, maar bij een processor gaat het niet alleen, maar om de ghz. Je kunt het beste kijken naar benchmarks. Waarom 6 gb geheugen en niet gewoon 4 gb?

Groetjes,

Meer40

i7 is alleen nuttig als je zware games wilt spelen of zware multitasks wil doen. 4 GB RAM is idd ook prima en een voeding van 650 watt zou prima moeten zijn. :)

Wat heb ik al?
- Hard drive (SATA, volledig geinstalleerd, zit in mijn huidige pc)
- besturingssysteem zie hierboven

Je zult toch echt een volledige nieuwe installatie moeten gaan doen!

bedankt voor jullie reacties!
dus ik kan ook gewoon een 4GB kitje er in zetten en bijv. een i7 860 en een voeding van 750 Watt? (met oog op crossfire wil ik toch wat hoger gaan zitten)

Idd thanks voor de reacties!

p.s. ik had al op een nieuwwe installatie gerekend :p

Hoe groot is die sata?

Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet voor belachelijke schijven van 1 of 1,5 TB.
320 GB is voor Windows 7 zat, ik gok dat je dan na installatie over 290 pure GB beschikt.
Dit is ruim voldoende en is echt moeilijk op te krijgen.

En meestal als je het op krijgt, staat er zoveel troep op je pc dat die heel langzaam werkt.
Daarom snap ik die schijven van 1 TB ook niet: als je 1 TB troep op je pc hebt staan, inclusief allerlei gedownloade software eventueel met spyware dan kan zelf een i7 dat niet meer aan.

En een harde schijf maakt een computer nauwelijks sneller, alle moderne harddisks hebben inmiddels een snelle overdracht en opslag snelheid.

heb er een van 160Gb en heb nu nog 105 vrij over (heb een externe HDD van 500Gb voor programma´s en documenten) installeer alleen het nodige op C

dus ik zit goed :p

heb er een van 160Gb en heb nu nog 105 vrij over (heb een externe HDD van 500Gb voor programma´s en documenten) installeer alleen het nodige op C

dus ik zit goed :p
160 GB is wel erg karig.
Misschien toch een 320 GB harddisk nemen, en die kosten niet gek duur meer.
Of anders een 500 GB, als je een mooie prijs ervoor kan betalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan