• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als 7e cel en hoger waarde bevatten in een kolom dan kleuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaka1977

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Beste Forumleden,

In een sheet wil ik een cel in bijvoorbeeld Kolom A een kleur laten krijgen wanneer het de 6e cel is die wordt ingevuld. Het maakt daarbij niet uit of het A1, A5 of A100 is. Zodra een cel in deze kolom 7e cel of hoger is waar een waarde wordt ingevoerd moeten deze cellen een kleur krijgen. Ik hoop dat jullie hiermee kunnen helpen want dat is het enige wat ik nodig heb om mijn sheet af te ronden.

Vul bij voorwaardelijke opmaak deze formule in:
Code:
=EN($A1>0;AANTALARG($A$1:$A$1000)>6)

robdgr

dit is 'm bijna aleen na het invullen van een 7e cel kleuren alle ingevulde cellen en ik wil juist dat alleen de laatst ingevulde cel een kleur krijgt. (zie bijlage)

Bijlagen

Ik zou niet weten hoe dit moet, omdat je dan het bereik variabel zou moeten kunnen maken.

Iemand die de formule van robdgr kan omkeren? hij is op zich goed alleen moet het ipv alle cellen alleen de cel die als laatste wordt ingevoerd kleuren. Daarmee geeft ie aan welke cel te veel is ingevoerd en dat is de bedoeling.

zie bijlage

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan