• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als A1 meer is dan A2 dan... Als A1 gelijk is dan.. Als minder is dan..

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilcovandrie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Goede morgen mensen, ik ben bezig met een excelformulier om voor een voetbalschema de standen in te vullen en dat deze dan automatisch de punten doorrekent. Bijv. de stand is 1-1. Dit vul ik in, in A1 en A2. Vervolgens wil ik in A4 zien dat bij een gelijkstand er 1 punt wordt toegekend. Andersom natuurlijk ook dus bij 2-1 bijv. 3 punten.

Je krijgt dan als volgt: Als A1 meer is dan A2 dan 3 punten, als minder dan 0 punten als gelijk aan A2 dan 1 punt.

Ik blijf een held op sokken als het gaat om excell. Alvast heel erg bedankt en hopelijk kan iemand mij helpen.

wilcovandrie,

Het zal misschien wel simpeler kunnen maar dit werkt ook.
Code:
=ALS(A1>A2;3;ALS(A1=A2;1;ALS(A1<A2;0)))

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Alleen krijg ik nu nog 1 fout. Als ik nu in A1 en A2 niets invult ziet die dat als 0-0 en geeft die er 1 punt voor.

Beste Wilco,

Hij kan fout zijn, want doe hem uit me hoofd. Maar deze richting moet je wel denken...
Code:
=ALS(A1="";"";ALS(A1>A2;3;ALS(A1=A2;1;ALS(A1<A2;0;""))))

Ok, ik dacht het hele probleem getackeld te hebben maar vervolgens loop ik tegen een vervolgvraag aan..
Het is namelijk zo, omdat ik werk met een poule van verschilende kinderteams, wil ik dat de punten worden opgeteld.

Nu heb ik dus team 4 teams die allemaal tegen elkaar spelen. Met de bovenstaande formule worden er dus punten toegekend aan een wedstrijdje. Nu wil ik dat de punten opgeteld worden, ook al zijn nog niet alle wedstrijden gespeeld. Toen liep ik tegen de welbekende #WAARDE aan.

Toen heb ik deze code toegevoegd, maar met deze code moeten perse alle wedstrijden gespeeld zijn, dan pas wordt de cel gevuld. Terwijl ik wil dat de code al begint met tellen als er een waarde is toegekend aan T3 (t3 is in dit geval de punten die behaald zijn door team 1 in de eerste wedstrijd).
Code:
=ALS(ISFOUT(T3+T6+U7);"";T3+T6+U7)

Mijn vraag is dus, hoe kan ik de code werkende krijgen dat die niets laat zien als er geen waardes zijn in t3, t6 en u7, maar wel wat laat zien als er ook maar 1 cel is ingevuld.

Deze werkt niet, omdat die nu de cellen t3, t6 en u7 niet als afzonderlijk ziet. Het is een heel gepuzzel zo, maar het zal dan eerder iets richting de
Code:
=ALS((ISFOUT(T3);"")+(ISFOUT(T6...

Ik krijg dat niet uitgedokterd zo.

Ik heb ff snel snel wat in elkaar gezet betreffende toernooitje...

Hoop dat je hier wat aan hebt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan