• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als als som.als

• Onderwerp starter Onderwerp starter Krist
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Dag,

Met enige moeite heb ik een formule gemaakt die half werkt...
In bijlage een uurrooster over 8 weken, daaronder wordt per persoon, per week een som gemaakt van de te werken uren.
Op dinsdag zijn er 2 vergaderingen en dienen uren bijgeteld te worden (volgens aantal op tabblad Lijsten)
Echter als de naam (in het voorbeeld A) in cel E17 of in E18 staat moeten er terug uren af (-1 of -3)
Heb dit eerst apart gedaan in cel E77&E78
Daarna heb ik dit in 1 formule willen doen en deze werkt, enkel niet als de waarde (A) in cel E18 komt. Wat doe ik niet juist?

Verder, niet noodzakelijk, maar zou leuk zijn, zou in de even weken de teamwaarden uit Lijsten!H moeten komen en de oneven uit Lijsten!I
Dit probeerde ik in cel E81

Graag jullie hulp!

dank,
Krist

Bijlagen

Hallo Krist,
Er staan heel wat fouten in je tabel op tabblad Basisuurrooster 2023.
Bijvoorbeeld 14-7-23 is geen maandag maar vrijdag.
15-7-23 is geen dinsdag maar zaterdag
Wat betekend (I + 07.00-09.30) Iheeft hier ook een waarde, waar haal je die vandaan.
Waar staan de vergader uren?
Probeer er eens een mooie tabel van te maken met duidelijke dingen, komt chaotisch over allemaal en niet duidelijk.

Veel succes
Johan

Dank voor de reactie...

De datum wordt ingevuld op de eerste maandag, de rest gaat dan automatisch, was inderdaad geen maandag.
De uren van de dienst zijn informatief, de I staat voor inslaap (die termen gebruiken ze reeds een geruime tijd en willen ze behouden)...

Er staan inderdaad nog tussenformules op, die heb ik voorlopig laten staan om te controleren dat de formule in E83 werkt.
Die werkt dus niet als persoon A de dienst in cel E18 heeft.
De vergaderuren (team) staan op tabblad 'Lijsten'

Groeten,
Krist

Bijlagen

Hoi Kirst,
Kijk eens of je hier wat mee kunt zonder al die foutgevoelige formules.
We kunnen het natuurlijk nog aanpassen naar wens.

Groetjes
Johan

Bijlagen

Dag Johan,

Dat ziet er heel goed uit!
Het probleem blijft echter dat de vergadertijden niet mee gerekend worden, en als ze op dinsdag dan D1 of dagdienst hebben er terug tijd afgetrokken moet worden...

Ik zal er nog een beetje op moeten studeren, vrees ik.

Heel erg bedankt...
Ik blijf wel met de vraag zitten waarom, in mijn bescheiden document, de formule in cel E83 niet volledig werkt.

groeten,
Krist

Wat zijn precies de vergaderuren, is dat werkuren of week 1 en week 2?
Hoeveel tijd moet er worden afgetrokken Bij D1 of dagdienst, of mis ik wat?
De formules zijn zo complex dat ik dat ook niet zo zie.
Wat zou er eventueel uit moeten komen?

Laatst bewerkt:
De vergaderuren staan op week 1 (H) en week 2 (I) (Sommige hebben maar om de é weken vergadertijd)
Persoon die op dinsdag D1 heeft moet 3 uur minder, dagdienst op dinsdag 1 uur minder...

Groeten,
Krist

Eigenlijk zijn week 1 en 2
week 28 en 29

Krist,
Hallo je ziet hoeveel helpers er zijn.
Ik heb alles in de tabel aangepast, weet natuurlijk niet of je die gaat gebruiken.
Zal ongetwijfeld nog wat aan veranderd moeten worden.
De vergaderingen moet je er misschien handmatig inzetten, want week 1, 2 of 3 gaat bij mij niet werken.
Misschien zijn er nog helpers die dingen anders zien of makkelijker, dat wachten we af.

Groetjes
Johan

Bijlagen

Hallo,

Ik was een tijdje uit...
Dank voor de reacties!

@Johan: Ik bestudeer je voorstel. Waarvoor dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan