• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als()&als()

Status
Niet open voor verdere reacties.

angeliinnoo

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2015
Op dit moment heb ik in mijn excel werkblad een formule staat met ALS()&ALS() etc..
Als ik de waarde waar is dan plaats hij hier een bepaalde tekst en bij onwaar plaatst hij niets..
Blijken beide waardes waar te zijn dan zet hij deze achter elkaar, is het mogelijk om tussen deze 2 waardes bijvoorbeeld een + of & teken te zetten
Zodat er dus staat: Waarde 1 & Waarde 2 in plaats van Waarde1Waarde2?

Voeg er een " " tussen.
Post eens de hele formule, dan wordt dat voor u tussengevoegd.

De formule ziet er op dit moment als volgt uit:
=ALS('Lijst scholencoordinator'!K4>0;'Lijst scholencoordinator'!K4;"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!L4>0;'Lijst scholencoordinator'!K4;"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!M4>0;'Lijst scholencoordinator'!M4;"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!O4>0;'Lijst scholencoordinator'!O4;"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!Q4>0;'Lijst scholencoordinator'!Q4;"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!S4>0;'Lijst scholencoordinator'!S4;"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!U4>0;'Lijst scholencoordinator'!U4;"")

Tussen al deze als moeten dus & komen te staan..

Kijk eens of dit u vooruit helpt:
=ALS('Lijst scholencoordinator'!K4>0;'Lijst scholencoordinator'!K4 & " ";"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!L4>0;'Lijst scholencoordinator'!K4&" ";"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!M4>0;'Lijst scholencoordinator'!M4&" ";"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!O4>0;'Lijst scholencoordinator'!O4 & " ";"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!Q4>0;'Lijst scholencoordinator'!Q4 & " ";"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!S4>0;'Lijst scholencoordinator'!S4&" ";"")&ALS('Lijst scholencoordinator'!U4>0;'Lijst scholencoordinator'!U4;"")

Helaas gaat dit in mijn geval niet werken, de waardes uit de test zijn niet altijd van dezelfde lengte.. De enige keer pakt hij dus wel de + en de andere keer niet? Of doe ik het dan fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan