• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als cel leeg is dan opvullen met de cel erboven

Status
Niet open voor verdere reacties.

simon klein

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
Hoi troubleshooters,

Mijn collega en ik maken regelmatig downloads uit het financiële systeem naar excel om er vervolgens draaitabellen van te maken en die resultaten te analyseren.

Mijn vraag is hoe ik in het bijgevoegde bestand op een snelle manier de gele gearceerde cellen opvul met de laatste gevulde cel.

Voorbeeld:
1
(leeg) <- dus dat dit een 1 wordt
(leeg) <- dus dat dit een 1 wordt
2
(leeg) <- dus dat dit een 2 wordt
(leeg) <- dus dat dit een 2 wordt
3
(leeg)
(leeg)

Waarschijnlijk een eenvoudige vraag voor jullie maar wij zijn er al te lang mee bezig :)
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten Simon

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik kan nu even geen rar openen, maar heb wel een tip.
Selecteer een hele kolom, klik op Ctrl+G, kies Speciaal en vink aan: "Lege cellen". Zet in de actieve cel het =-teken en gebruik de pijltjestoests voor de cel erboven. Klik dan op Ctrl+Enter.
Selecteer weer de kolom en plak de waarden. Op deze manier zijn alle lege cellen gevuld met de waarde van de cel erboven.

Groeten,
Richard

Woot perfect Richard! Werkt prima! Had ik zelf niet zo snel opgekomen. Hartstikke bedankt voor je hulp!

Gr. Simon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan