• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als cel leeg is dan.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemde formule, maar vooruit, als het voor jou werkt...

ja.

kijk ik heb een mooi programmatje (al vind ik het zelf) met excel en vba in elkaar geboxt.
enkel door eigen basiskennis, beetje youtube en opzoekwerk. hier heb ik 3 vragen gesteld voor heel dit programmatje. en ja het werkt hoe het moet

dus voor een beginner op dit vlak vind ik dit niet verkeerd gaan.

Goed bezig. Veel doen, leer je het meest van.

Je realiseert je dat bij ZOEKEN de tabel oplopend gesorteerd moet zijn?

de tabel word automatisch aangevuld vanuit een formulier (vba)
dus denk dat dit inorde zit.

Lijkt mij handiger om het geheel dan gelijk via VBA op te lossen. Daarnaast kan het zoeken in hele kolommen nogal vertragend werken.

Heb die speedtest is gedaan erop. Cvah nogwel.

Hoe zou je zoiets via VBA kunnen doen?
Altijd leuk om wat extra te kunnen doen.
Momenteel ben ik bezig met een ander rapport uitdraai te proberen maken. Enkel moet hij dan zelf onderschijd kunnen maken via facturen en creditfacturen die in de zelfde database sheet worden opgeslagen.

Het is vast mogelijk om onderscheid te maken als je een representatief voorbeeldbestand plaatst met de VBA code die je al hebt.

Jouw voorbeeldbestand klopt totaal niet met de vraag. Je hebt het zelf over VBA. Is allemaal geen touw aan vast te knopen.

VenA
Mijn vraag ging inderdaad niet over VBA.
Mijn vraag ging over excel. Dat antwoord van VBA was voor AlexCEL bedoeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan