• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS-cel optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick84

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Hallo,

ik haal het aantal FTE uit een tabel op en dit wordt in een cel geplaatst met de volgende formule:

=ALS(AANTAL.ALS(data!$A$2:A$743;$F$34)<RIJ()-RIJ($C$36)+1;"";INDEX(data!$F$2:$F$743;KLEINSTE(ALS(data!$A$2:A$743=$F$34;RIJ(data!$A$2:$A$743)-RIJ(data!$E$2)+1;"");RIJ()-RIJ($C$36)+1))).

Dit gaat prima, ik kan van elke werknemer het aantal FTE ophalen (getal).
Ik kan deze cellen alleen niet bij elkaar optellen. Ik krijg de #waarde fout. Weet iemand hoe ik deze cellen bij elkaar kan optellen? Alle cellen zijn van het type getal.

bvd!

Probeer eens de =WAARDE() functie om het geheel te plaatsen, en dan op te tellen.

Erik

Heb het geprobeerd, ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding:(

Bedankt Erik. Ik heb het nu (bijna) werkend. Alleen de cellen waar nog geen data instaat (voor evt. nieuwe werknemers) krijg ik er niet bij opgeteld. Hierin staat wel de formule, maar de cel is nog leeg. Enig idee hoe ik deze er bij kan krijgen? De gevulde cellen telt hij nu wel goed op!

Ha Nick,

Heb je bij de tweede ALS ook "" vervangen door 0 ?

Erik

**schaam schaam**
dat met die lege cellen was eigenlijk wel te doen....
=som(a5:a10):thumb:

het is nog ochtend... in elk geval voormekaar. bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan