• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als cell cijfer bevat dan andere cellen invullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

loukskywalker

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2014
Berichten
124
Hallo,

Ik ben een spreadsheet aan het maken, waarin ik alle "productie methode's" per afdeling verzamel. Elke afdeling heeft zijn eigen "methodekaart(en)", het zijn methode's van/voor een ijzergieterij.

Uitleg:

Wanneer we een product maken kan deze diverse kernen bevatten. Welke per "kerndoos" verdeeld zitten. Elke doos past op 1 type machine. Elke doos heeft zijn eigen "kernmaak methodekaart".
Ook al zitten de kernen verdeeld over diverse "kerndozen", we tellen de nr's door, omdat deze per gietstuk gebruikt worden. We kunnen stellen dat elk spreadsheet de methode is om 1 gietstuk te maken.
Het kan dus zijn dat b.v.:
VB1:

1 gietstuk heeft 12 kernen verdeeld over 3 dozen:
doos 1: Kernnr 1,2,3,4,5;
doos 2: Kernnr 6,7,8,9;
doos 3: Kernnr 10,11,12;

VB2:

1 gietstuk heeft 12 kernen verdeeld over 3 dozen:
doos 1: Kernnr 1,2,4,6;
doos 2: Kernnr 3,5,7;
doos 3: Kernnr 8,9,10,11,12;

Wat ik zoek:

Ik zoek een oplossing voor het volgende:
Als je op 1 van de tabbladen (kern maken (1),(2), etc.) kijkt zie je in rij 8 K .. v(an) .. staan. Ik zou graag zien dat hij dit automatisch invult.
Momenteel is de code zo dat wanneer op de stamkaart een gewicht word ingevuld, hij deze telt en zo invult hoeveel kernen er zijn. (het gewicht is per kern anders, vandaar deze keuze).
Enkel werkt deze code per tabblad, en niet voor het gehele document. Daarbij werkt het alleen als de nr's oplopend zijn.

Wie heeft een oplossing voor VB1, en het liefst ook nog voor VB2..? Kom er zelf iig niet uit!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

bijlage: Bekijk bijlage helpmij123.xlsx

Oplossing:
-
 
Laatst bewerkt:
Door de splitsing van gegevens zal de formule hiervoor groot en onduidelijk worden. Dit lijkt mij meer een klus om te klaren met Visual Basic for Applications. De programmeertaal binnen het Office pakket.
 
Door de splitsing van gegevens zal de formule hiervoor groot en onduidelijk worden. Dit lijkt mij meer een klus om te klaren met Visual Basic for Applications. De programmeertaal binnen het Office pakket.

Daar zat ik ook al aan te denken, echter is mijn VBA kennis helaas beperkt :(
 
Ik denk dat er wel mensen zijn die je op weg willen helpen. Ook zonder VBA.
In ieder geval met of zonder VBA denk ik dat er geen duidelijke oplossing gegeven kan worden zonder een duidelijke analyse van je wensen.
Zelf heb ik je bestand bestudeerd met de omschrijving die je in je post geeft. Ondanks je duidelijke uitleg, kan ik er helaas niet veel van brouwen.
Bij mij rijzen vragen zoals
- Hoe ziet een ingevulde stamkaart er uit (vooral natuurlijk de gegevens die nodig zijn om de formules op andere tabbladen te maken)
- Dient de stamkaart volledig ingevuld te zijn alvorens je de resultaten van de gewenste formules wil zien?
- Waar vind ik de doosnummers, zijn dat de nummers die in rij 8 van de tabbladen 'Kernmaken (x)' komen te staan?
- Hoe worden de doosnummers bepaald?
- ...

Waarschijnlijk kunnen we je met meer info wel op weg helpen.

Gr. Mirjam
 
Hallo,

Ik weet niet precies wat je zoekt.
Het bestand is een beetje groot om effe te snappen waar je precies heen wil

Ik heb dit bestandje ooit ergens gevonden
Bekijk bijlage getrapte validatie.xls

Ik heb geen idee of je er iets mee kunt
Hiermee kun je dus als een cel een cijfer bevat een andere selectie van getallen invullen

Kijk maar of je er iets mee kunt maar ik kan ook heel goed de plank volledig misgeslagen hebben
 
hallo Louk,
vul eens met rode letters in wat wat waar moet komen.
en post hem dan nog eens.
 
Zodra ik tijd krijg van mijn baas ga ik dit weer oppakken!

Bedankt iedereen alvast voor de feedback!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan