• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als checkbox aangevinkt wordt, dan taak in takenlijst en/of taak in meerwerklijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robinho100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2024
Hallo allemaal,

Een vraag waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:

Ik heb een takenlijst met taken. Ik heb 3 checkboxen met 3 opties: Toevoegen aan takenlijst, aan meerwerklijst en uitgevoerd. Als de checkbox bij takenlijst wordt aangevinkt, dan wil ik dat deze taak in de takenlijst komt te staan. Als de checkbox bij meerwerklijst wordt aangevinkt wil ik dat deze taak in de meerwerklijst komt te staan.

Een als/dan formule begrijp ik nog, maar dat de taak dan in een andere tabblad wordt toegevoegd daar houd mijn kennis op.

Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Dan zou ik beginnen met het juiste voorbeeld te plaatsen, ik zie geen checkboxen en geen werkbladen takenlijst en uitgevoerd.

Ja, maar dan nog wat is precies de bedoeling.
Op het eerste tabblad staan geen datums, moet bijvoorbeeld Dakkapel schilderen naar ?????

Je vorige post kun je alleen binnen een uur of zo na plaatsing nog wijzigen.
Op het oog heb je precies hetzelfde bestand geplaatst, ik weet niet wat je onder checkboxen verstaat maar die zitten er niet in. Ook de werkbladen takenlijst en uitgevoerd zijn niet aanwezig.

Bedankt voor de interesse, ik probeer het verder op te helderen:

In tabblad 'Project Huis bouwen' typ ik een taak (zoals in B5: dakkapel schilderen), vervolgens vink ik de checkbox bij meerwerk (J6) en takenlijst aan (K6). Dan wil ik dat de taak die ik getypt heb in B5 im de takenlijst bij het tabblad van de takenlijst komt te staan en de taak in tabblad van meerwerk komt te staan. Zodat ik alle taken in de takenlijst krijg en alle meerwerk taken in de lijst met meerwerk.

Je vorige post kun je alleen binnen een uur of zo na plaatsing nog wijzigen.
Op het oog heb je precies hetzelfde bestand geplaatst, ik weet niet wat je onder checkboxen verstaat maar die zitten er niet in. Ook de werkbladen takenlijst en uitgevoerd zijn niet aanwezig.

Vreemd...Dit is wat ik upload

Bijlagen

• Screenshot 2024-11-14 at 09.10.32.png
    Screenshot 2024-11-14 at 09.10.32.png
    69,3 KB · Weergaven: 9
Die zie ik ook, MS365, maar je kunt die niet aan een bepaalde cel koppelen volgens mij.

Ik heb geen office 365, vandaar.
Maar werkblad Takenlijst en Uitgevoerd ontbreken nog steeds.
Kun je iets met gegevensvalidatie? Zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan