• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als;Dan Constructie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roddick

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Ik zit met een vraag. Kan er zelf niet uitkomen na een uur pielen...

Ik ben aan het werk met een voorraad, pakbon, factuur bestand in Excel. Nu zou ik graag willen dat wanneer er een productnummer op de pakbon overeenkomt met een nummer op de voorraadlijst, dat het aantal producten dat geselecteerd is op de pakbon, gekopieerd wordt naar de voorraadlijst.

Oftewel:
Als een nr. gelijk is aan een nr. in kolom P, dan moet het getal in kolom I in diezelfde rij, gekopieerd worden naar kolom H op een ander werkblad.

Weet niet of dit uberhaupt mogelijk is...
Ga zelf ook nog aan de slag, maar hulp is welkom!

In bijgevoegd bestand zit een formule die zoekt naar de waarde van cel D1 van blad2 in kolom P van blad1.
Het resultaat (kolom i van blad1 ) staat er bij.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
In bijgevoegd bestand zit een formule die zoekt naar de waarde van cel D1 van blad2 in kolom P van blad1.
Het resultaat (kolom i van blad1 ) staat er bij.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hartstikke fijn, het klopt zo inderdaad. Het is alleen jammer dat #N/B opduikt als het product niet vermeld wordt op de pakbon (Blad 1). Kan ik hier nog iets aan doen of blijf je hier last van houden?

In ieder geval heel erg bedankt!

Hartstikke fijn, het klopt zo inderdaad. Het is alleen jammer dat #N/B opduikt als het product niet vermeld wordt op de pakbon (Blad 1). Kan ik hier nog iets aan doen of blijf je hier last van houden?

In ieder geval heel erg bedankt!

Nee, dit is zo op te lossen.
Bijv.:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D1;Blad1!P1:P100;0));"";VERSCHUIVING(Blad1!I1;VERGELIJKEN(Blad2!D1;Blad1!P1:P100;0)-1;0;1;1))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nee, dit is zo op te lossen.
Bijv.:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D1;Blad1!P1:P100;0));"";VERSCHUIVING(Blad1!I1;VERGELIJKEN(Blad2!D1;Blad1!P1:P100;0)-1;0;1;1))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoppa, bedankt, echt fijn!!
En nu op vakantie :cool:!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan