• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als dan functie met dropdown

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricedam

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2015
Goedemiddag,

Kan iemand mij helpen met de volgende vraag?
Ik heb in cel A1 een dropdown met de keuze "ja", "Nee" en "N.v.t."
nu wil ik dat als er in A1 "Nee" gekozen wordt in cel B1 ook automatisch "Nee" staat.
Als er in A1 "N.v.t." gekozen wordt moet er in B1 ook "N.v.t." staan.
Tot zover lukt het me wel.
Als er nu in A1 Ja wordt gekozen wil ik in B1 een dropdown met "ja", "Nee" en "N.v.t." krijgen. en dat lukt me even niet.

Alvast bedankt.

Met een klein beetje VBA moet dat wel lukken.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address <> "$A$1" Then Exit Sub
    With Target.Offset(, 1)
        .Value = ""
        .Validation.Delete
        If LCase(Target) = "ja" Then .Validation.Add Type:=xlValidateList, Formula1:="Ja,Nee,NVT" Else .Value = Target
    End With
End Sub

Dank je wel VenA,
Ik wil allen Cel B1 veranderen naar A2. Verander ik dan de offset ,1 naar 1,0?
En als ik ditzelfde voor D1 ->D2 wil, wat we van A1 ->A2 nu doen, kan ik dan een deel kopiëren ?

Laatst bewerkt:
Ik ben aan het proberen maar ben geen Virtual basic kenner. Het op een andere plaats laten verschijnen is gelukt. Nu lukt het alleen niet om 2 van deze trucjes op hetzelfde werkblad te laten gebeuren. Ik heb geprobeerd een deel van de code te kopiëren en de cel aan te passen bij target.adres maar dan werkt het niet.

Zoiets?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("A1,D1")) Is Nothing Then Exit Sub
    With Target.Offset(1, 0)
        .Value = ""
        .Validation.Delete
        If LCase(Target) = "ja" Then .Validation.Add Type:=xlValidateList, Formula1:="Ja,Nee,NVT" Else .Value = Target
    End With
End Sub

Perfect. Dat bedoelde ik. Dit had ik zelf nooit kunnen bedenken. Dan je wel VenA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan