• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als-dan functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter alke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

alke

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Beste forumleden,
Voor het formulier berekenen bedrijfsfitness heb ik een als-functie gebruikt voor het berekenen van onder andere het abonnement voor kinderen. Ik heb een onderscheid gemaakt tussen volwassenen en kinderen maar dat moet eigenlijk uitgebreid worden naar verschillende leeftijdcategoriën. Het lukt mij niet om dat in één formule te krijgen. Kunnen jullie eens mee kijken wat ik verkeerd doe?
Alvast hartelijk dank.

Bijlagen

Zet

volw

in A28, en

18

in B28. Dan in F7:

=ZOEKEN(D7;$B$25:$B$28;$A$25:$A$28)

en doortrekken naar beneden zonder opmaak. Is dit het?

Wigi

Zie bijgaand bestand.
In de formule die je gebruikte hoef je geen EN() te gebruiken. Daarnaast had je volw aan het eind niet tussen aanhalingstekens staan.

Groeten,

M.

Bijlagen

Werkt perfekt. Ik ging er automatisch vanuit dat het met de als-functie berekend moest worden.
Dankjewel.
Alke

Werkt perfekt. Ik ging er automatisch vanuit dat het met de als-functie berekend moest worden.
Dankjewel.
Alke

Verder kijken dan je neus lang is... :D

Nee, dat komt wel door er meer mee te werken. Een opzoektabel opstellen en met VERT.ZOEKEN werken is trouwens een andere zeer goede en veelgebruikte methode. ALS functies worden snel ondoorgrondelijk.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan