• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS/DAN funktie

Status
Niet open voor verdere reacties.

AbbyFedPol

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Hallo,

ik heb de volgende vraag.

Ik wou graag weten hoe de ALS/DAN funktie te gebruiken om een bepaalde cel een waarde te geven wanneer een andere cel een bepaalde waarde krijgt.

Bijvoorbeeld : A2=X en dan zou A3=Y moeten zijn.

Kan dit ook in voorwaardelijke opmaak gebeuren gezien ik deze funktie zou willen laten gelden voor een bepaalde selectie/bepaald bereik op het werkblad . Dus zonder de formule in alle cellen te moeten plaatsen, dan wel 1 algemene invoer die geldt voor een bepaald bereik van cellen.

Laatst bewerkt:
Zo, in A3:

Code:
=ALS(A2="x";"y";"")

Tweede deel van je vraag snap ik niet helemaal

Zoals in bestand Testje.xls hierbijgevoegd zou ik in de cel E4 de waarde "Af" willen laten verschijnen gezien in de cel D4 de waarde "3" staat. Hetzelfde met de cel J4. Die zou ook de waarde "Af" moeten krijgen omdat in de cel I4 de waarde "G3" staat.

Ik wou dus graag weten of dit mogelijk is om dit als regel te maken en die toe te passen op een bepaald celbereik, bvb (A1:M40).

Hopelijk is dit duidelijk ??

Bijlagen

Met voorwaardelijke opmaak kun je alleen de opmaak van de cel veranderen (kleur, lettertype e.d.) , niet de inhoud van een cel of een reeks cellen, voor het tonen van andere waarden in een cel afhankelijk van de waarde in een andere cel heb je echt een formule (zoals die van JanB bijvoorbeeld) nodig.

Ik ziet het, we hadden vlak na elkaar gepost en had mijn vraag om voorbeeld alweer verwijderd :), maar dat veranderd mijn antwoord op je vraag niet..

Deze in E4:

Code:
=ALS(D4=3;"Af";"")

Deze in J4:

Code:
=ALS(I4="G3";"Af";"")

Deze formules kun je in respectievelijk kolom E en kolom J zover naar beneden doortrekken als je wil. Toepassen op een bepaald celbereik is een ander verhaal

Ok, alvast bedankt.
De bedoeling is om dit in een dienstplanning te gieten. De waarden "3" en "G3" kunnen dus op gelijk welke plaats in de tabel terecht komen. Dat maakt het volgens mij redelijk onmogelijk om hieraan de waarde "Af" te koppelen over de hele tabel. Of vergis ik me ?

Ik ben bang van wel, maar geef eens een voorbeeldje dat iets uitgebreider is dan het vorige zodat we een beter beeld krijgen van wat je bedoelt

Met Voorwaardelijke opmaak:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan