• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als dan met een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

markie13

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
5
Beste,

Ik zit met een probleempje op mijn werk. Ik heb een voorraadlijst en daarin staan ook verwachte voorraad (niet bij alle producten), en deze moet dan verplaatst worden naar de plek waar de huidige voorraad staat.

Ik heb nu deze macro, maar krijg hem niet werkend.

Sub Macro2()
[If ("B:b")="verwachte kostprijs inbegrepen" Then Range("D:H").Select Range("D:H").Cut Destination:=Range("G:K") Range("G:K").Select]
Delete.row ("B:b")
End Sub

Hij moet zeg maar kijken of er in kolom B de tekst "verwachte kostprijs inbegrepen" staat. Als dit zo is moet hij in die rij D:H kopieren en plakken in de rij daarboven in G:K (voorbeeld als B12 ="tekst" dan copie D12:H12 en dat plakken in G11:k11, over de waarde die er al staan heen). Daarna als hij dit gedaan heeft moet hij rij B12 verwijderen.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Dan kan ik eventueel een voorbeeld bestand er bij zetten als dat makkelijker is.

Met vriendelijke groeten,

Mark
 
Ik heb nu deze macro, maar krijg hem niet werkend.
Dat wekt geen verbazing als je de macro bekijkt, want daar klopt helaas niet veel van. Je moet echt eens goed de helpfile van Excel bestuderen, daar kun je duidelijke voorbeelden vinden.
Hij moet zeg maar kijken of er in kolom B de tekst "verwachte kostprijs inbegrepen" staat.
Dan moet je elke cel afzonderlijk in kolom B bekijken (althans tot zover er gegevens staan in kolom B). Je moet geen volledige kolommen gaan bekijken (meer dan 65000 rijen!) als je slechts een gedeelte van die rijen gebruikt.
Als je vorige topics bekeken had, dan had je gezien dat bijna altijd naar een voorbeeldbestand wordt gevraagd. Als je dat geplaatst had, dan had je waarschijnlijk al een goed antwoord gehad.
 
Dan zal het met zoiets moeten gebeuren.

Code:
Sub Kost_Inbegr()
For Each c In Range("B2:B" & Range("B65000").End(xlUp).Row)
      If c = "verwachte kostprijs inbegrepen" Then
          Range("D" & c.Row & ":H" & c.Row).Copy Destination:=Range("G" & c.Row - 1)
          Rows(c.Row).Delete
      End If
Next
End Sub

Cobbe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan