• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS DAN of iets anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Dit wil ik eigenlijk dat wanneer er op blad 1
in kolom A een "specifieke tekst" staat, dat er op blad 2 de gegevens worden weergegeven van blad1 die in kolom D en E staan. Ik zoek dus de formule die iets zegt als: ALS (blad1!$A$2:$a$120;"specifieke tekst") toon dan (blad2!$D$2:$E$120), of toon de tekst van blad1 kolom D en E als er in dezelfde rij in kolom A een "specifieke tekst" staat op blad2.

Ik heb hier alles al door gezocht maar vind het niet.

Laatst bewerkt:
Ik kom er niet uit. Ik wil eigenlijk dat wanneer er op blad 1
in kolom A een "specifieke tekst" staat, dat er op blad 2 de gegevens worden weergegeven van blad1 die in kolom D en E staan. Ik zoek dus de formule die iets zegt als: ALS (blad1!$A$2:$a$120;"specifieke tekst") toon dan (blad2!$D$2:$E$120), of toon de tekst van blad1 kolom D en E als er in dezelfde rij in kolom A een "specifieke tekst" staat op blad2.

Ik heb hier alles al door gezocht maar vind het niet.

Klinkt heel erg als een zoekfunctie.
Kan je een voorbeeld bestand (zonder gevoelige informatie) sturen hoe je het wilt hebben.
Dat werkt wat makkelijker.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Inmiddels denk ik dat het niet absoluut moet zijn.

Ik heb nu op blad2 in a1 staan: =ALS(Blad1!A1="ja";"0";"nee") en heb dit doorgetrokken naar a30, werkt prima.

Maar ik moet dus hebben als er "ja" b.v. in a6 staat, er op blad2 wordt weergegeven wat er in c6 staat op blad1

Ik kan dat excelsheetje wel uploaden, maar meer als dit staat er niet in. Ik wil eerst weten of dit lukt en kan?

ik snap de jouwe niet helemaal, zit het uit te proberen, maar wat ik bedoel lukt niet, of ik snap het niet.
Ik weet ook alleen maar de basis van excel.

Ik ga naar bed, morgen is er weer een dag.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan