Hallo,
Een vraagje aan jullie.
Ik heb over bijgaand bestand een vraag. Hopelijk kan ik het een beetje duidelijk formuleren.
Ik vul op het blad "opdrachtbon" een trede in (B t/m P) in cel D15.
Ook vul ik op hetzelfde blad in cel C15 het aantal kilometers in.
Hoe kan ik Excel:
1. laten verwijzen naar blad "tarieven de Haas" en daar de kolom laten kiezen van de trede die ik heb ingevuld
(in het voorbeeld G dus kolom I)
2. om vervolgens de kilometers binnen een bepaald bereik te kiezen
(in het voorbeeld 154 dus rij 19)
3. en zo op de juiste cel uit te laten komen
(in het voorbeeld zou dit I19 van blad "tarieven de Haas" zijn)
4. en dit bedrag te laten zien in cel F15 van blad "opdrachtbon"
Alvast super bedankt voor jullie hulp!
Groet!
Een vraagje aan jullie.
Ik heb over bijgaand bestand een vraag. Hopelijk kan ik het een beetje duidelijk formuleren.
Ik vul op het blad "opdrachtbon" een trede in (B t/m P) in cel D15.
Ook vul ik op hetzelfde blad in cel C15 het aantal kilometers in.
Hoe kan ik Excel:
1. laten verwijzen naar blad "tarieven de Haas" en daar de kolom laten kiezen van de trede die ik heb ingevuld
(in het voorbeeld G dus kolom I)
2. om vervolgens de kilometers binnen een bepaald bereik te kiezen
(in het voorbeeld 154 dus rij 19)
3. en zo op de juiste cel uit te laten komen
(in het voorbeeld zou dit I19 van blad "tarieven de Haas" zijn)
4. en dit bedrag te laten zien in cel F15 van blad "opdrachtbon"
Alvast super bedankt voor jullie hulp!
Groet!