Als een 2e pc op internet gaat is het vreselijk traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Wij hebben internet via Ziggo. Een kennis van ons heeft daar een tijd geleden een router op aangesloten zodat we draadloos internet hebben. Ik heb de laptop die ik altijd gebruikte aan mijn dochter gegeven, en zelf een nieuwe gekocht. Probleem is nu dat als er een op internet gaat is het lekker snel en werkt alles prima, maar zodra de ander ook op internet gaat is het niet meer vooruit te branden. Kan iemand mij in begrijpelijke taal uitleggen hoe dit komt, en of dit te verhelpen is?
mvrgr. Kanyarat.

Staat er een torrent of download programma aan ??

Kan ook aan spyware of andere malware liggen.

Als het telkens bij dezelfde pc is dat het netwerk traag wordt, op die computer even de instructies uit deze link uitvoeren.

Tijs.

pc's zijn 100% schoon. Het maakt ook niet uit welke pc. Zodra er een 2e pc wordt aangesloten en het internet op gaat is het zo langzaam dat het niet te doen is.

Je weet zeker dat het niets uitmaakt welke computer 'als eerste' aanstaat en welke 'als tweede' wordt aangezet én je weet zeker dat er geen download-software op die computers wordt gedraaid?

Indien ja, doe dan eens het volgende:
Zet beide computers aan (zodat de symptomen van 'traag' internet van toepassing zijn).
Dan op PC1:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > %userprofile%\ipsettingsPC1.txt
[Windows-toets]r toetscombinatie -> notepad %userprofile%\ipsettingsPC1.txt
Log in op Helpmij, en post de informatie in Notepad op het forum in deze discussiedraad in een nieuwe posting

Dan op PC2:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > %userprofile%\ipsettingsPC2.txt
[Windows-toets]r toetscombinatie -> notepad %userprofile%\ipsettingsPC2.txt
Log in op Helpmij, en post de informatie in Notepad op het forum in deze discussiedraad in een nieuwe posting

Hopelijk kunnen we daar dan wat uithalen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen, maar ik vermoed dat mijn kennis hiervoor niet toereikend is:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan