Als een Field leeg is dan automatisch de waarde van een ander field invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuup4

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Beste,

Ik zou graag willen als dat een field leeg is dat hij dan automatisch de waarde pakt van een ander field en als je iets invult hij gewoon die ingevulde waarde aanhoud. Volgens mij moet toch wel mogelijk zijn met query sql?

Wat ik zeg maar heb is in Table1 een autonummer ID en dan wil ik in Table2 een ID hebben dat als je niks invoert er automatisch dezelfde ID is als in Table 1 en dat je hem ook kunt wijzigen bijvoorbeeld na 2 zodat je 1 zelfde klant kunt koppelen aan bijvoorbeeld 6 reparatie en dat je niet steeds elke keer een nieuwe klant moet invoeren want zo weet ik nog niet hoeveel klanten ik echt heb aangezien er ook dubbel kunnen zijn!

Zelf ben ik een beginner met Acces heb ook al Gegoogled maar kom er eigenlijk niet echt uit! Hopelijk kan iemand me hierbij helpen:thumb:

Alvast bedankt!

Greetz

Laatst bewerkt:
Ik heb je vraag een paar keer gelezen, maar ik kom er ook niet uit :) Wat wil je nu eigenlijk? Als ik hem goed denk te bergrijpen, is het een zinloze en nutteloze actie. Maak eens een voorbeeldje met wat de bedoeling is.
Overigens: als je een tabel Klanten hebt, en een tabel Reparaties, dan moet je die in ieder geval koppelen op KlantID met Referentiële Integriteit. Dat doe je in het venster Relaties. En als alles klopt, dan maak je een formulier voor Klanten, en dan zet je het formulier Reparaties daar als subformulier op. En Access regelt dan de koppeling. Hoef je helemaal niks voor te doen...

Waar het zeg maar op neer komt is dat als ik Klant 1 al in mijn database heb en die heeft Reparatie1 laten uitvoeren, dan wil ik erna als Klant1 terug komt Reparatie2 aan dezelfde klant koppelen zodat ik niet 2x dezelfde klant heb dan heb ik 50 klanten terwijl het eigenlijk het er maar 49 zijn hoop dat je beetje begrijpt wat ik bedoel? Maar wat ik eerst had ingesteld bij de query was dat als je in een nummeriekvak 50 had ingevuld in reparatie tabel dan koppelde hij automatisch klant 50 en dan had je 2 reparaties op 1 klant, ben zelf niet erg ervaren met Acces maar hoop dat je nu ongeveer snap wat ik wil?

Je hoeft helemaal niks te doen met queries; ofwel de constructie zoals ik hierboven heb uitgelegd, ofwel een formulier maken op basis van Reparaties waar je dan een keuzelijst op zet waarmee je de betreffende klant opzoekt. Ik krijg sterk het idee dat je opzet nog niet helemaal goed is.

Hey,

Het is een Acces bestand voor een Longtion Application Builder programma, kan ik daar dan wel werken met een formulier.

Greetz

Het is een Acces bestand voor een Longtion Application Builder programma, kan ik daar dan wel werken met een formulier.
Geen idee wat dat is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan