Als een gebruiker in mijn domain komt moet een exe starten vanuit Windows Server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo medehelpers,

Ik ben bezig met GPO in Windows Server 2003. Ik heb de GPO geopend van een organisation unit. Hier staan 2 gebruikers in. De gebruikers kunnen gewoon in mijn domain inloggen via WindowsXP Professional SP2.

Nu heb ik even 2 snapshots gemaakt (installatie packages) met InstallRite. Nu wil ik dat deze automatisch gestart worden als een gebruiker uit de organisation unit inlogt op mijn domain controller. De packages staan op de Windows 2003 Server. Dit zijn dus gewoon .exe bestanden.

Waar moet ik deze instellingen zetten in GPO?

Voorbeelden:

rkubmw.jpg

30tt30w.jpg

Hier kan ik alleen msi packages opgeven en .zap packages?

i2u5ir.jpg

Als ik hier een path naar een .exe bestand invoer dan zal het lokaal worden opgestart vanaf de lokale machine.

Met vriendelijke groet,

grid

:)

Hallo,

Inmiddels ben ik er al uit. Via een gedeelde map van de Windows 2003 Server kan ik uiteraard gewoon een bestand openen als een gebruiker inlogt met WindowsXP Professional SP2.

Maar ik vraag me nog wel even af (wat ik eigenlijk zoek) hoe ik zo'n .exe laat uitvoeren tijdens het inloggen zelf. Wanneer het scherm dus te zien is Windows is bezig met netwerkverbindingen voor te bereiden enzovoort. Want als ik het via een gedeelde map doe zal het bestand telkens worden uitgevoerd. Eigenlijk moet het 1x worden uitgevoerd omdat het een installatie is. Of kan dat alleen met .msi packages?

Met vriendelijke groet,

grid

:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan